Belgian Fashion Awards 2024: stem op je favoriete Belgische merk
De Belgian Fashion Awards worden uitgereikt op 28 november in het MAD in Brussel. Om het favoriete merk van België te bekronen, wordt ook het publiek uitgenodigd om te stemmen. Ontdek hier op welke merken jij een stem kunt uitbrengen.
Binnenkort worden de Belgian Fashion Awards opnieuw uitgereikt door Flanders DC, MAD Brussels, WBDM, Knack Weekend en Le Vif Weekend. Het is het moment bij uitstek om het modetalent in België in de schijnwerpers te plaatsen. Een professionele jury bepaalt wie naar huis gaat met een award, maar ook jij kunt mee kiezen: de ‘Fashion Brand of the Year 2024’ is immers een publieksprijs. Ontdek hieronder de kanshebbers en breng je stem uit.
Klik hier om te stemmen op ‘Fashion Brand of the Year 2024’. Stemmen kan nog tot 18 november.
Woody
Al meer dan 30 jaar is Woody dé referentie voor pyjama’s en homewear. Hun combinatie van kwalitatieve, speelse ontwerpen, levendige kleuren en zachte stoffen spreekt de hele familie aan – ondertussen hebben ze zelfs een collectie voor huisdieren. Doordat 85% van de productie in een eigen atelier in Turkije gebeurt, staat het merk niet alleen garant voor kwaliteit en duurzaamheid, maar ook voor eerlijke arbeidsomstandigheden.
Lees ook: Who Made My Clothes? Belgische pyjamamerk Woody produceert in eigen Turkse atelier
Vieux Jeu
Vieux Jeu is een modieus sportmerk dat vintage charme op een moderne wijze interpreteert, ontworpen door de Oostendse Claudia Storme. Bij de lancering in 2017 lag de focus op tennis en padel. Ondertussen bestaat er ook een yoga-collectie en zijn er plannen om golfkleding te introduceren. Vieux Jeu is verkrijgbaar in meer dan vijftig boetieks, van Knokke over Brussel tot de Verenigde Staten en Zuid-Korea.
Noureen Modest Fashion
Noureen Modest Fashion is in 2020 ontstaan uit het verlangen om moslimvrouwen modieuze kleding aan te bieden die aan zowel hun levensstijl als hun waarden tegemoet komt. Of je je nu graag klassiek of liever sportief wil kleden, bij Noureen vind je vast iets naar je zin. De collectie staat bovendien garant voor kwaliteit en betaalbaarheid. Wat begon als een online verhaal, is inmiddels uitgegroeid tot een fysieke winkel in Antwerpen.
AVDW Antwerp
De eerste kledingstukken van AVDW Antwerp waren geïnspireerd op Zuid-Afrikaanse Lesotho-dekens. Sindsdien is het merk van ontwerpster Annick Van De Weghe en haar dochter Romée uitgegroeid tot een unieke, herkenbare collectie waarbij duurzaamheid en originaliteit centraal staan.
Eva Janssens
De unieke maatwerkcreaties van Eva Janssens worden gekenmerkt door originele coupes en verrassende stofcombinaties. Dankzij een familie die al meer dan een eeuw actief is in de textielsector heeft Eva toegang tot de beste stoffen van Europa. Elk stuk wordt in het eigen, Belgische atelier gemaakt en kan achteraf versteld worden voor nog jarenlang draagplezier.
Rhúne
Met Rhúne biedt Evelyne Dumon de ultieme capsulegarderobe voor de moderne vrouw aan, de perfecte balans tussen comfort en een minimalistische, vrouwelijke esthetiek. De hoogwaardige stoffen zijn afkomstig uit Europa en de collecties worden duurzaam geproduceerd in België en Portugal. Rhúne werkt geregeld samen met kunstenaars en wordt ondertussen tot in Shanghai verkocht.
Nathalie Vleesschouwer
Sinds de oprichting in 2010 blijft de wereld van Nathalie Vleesschouwer uitbreiden. In 2019 kwam er een mannenlijn bij. Het voorbije jaar werd een schoenencollectie uitgebracht, een uitgebreide swimwear-lijn en twee nieuwe zonnebrilmodellen in samenwerking met Yuma Labs. Met zes winkels in België en collecties in zestig multimerkenboetieks is het merk ondertussen stevig verankerd in het Belgische retaillandschap.
GOFLUO
GOFLUO bewijst dat je veilig over de openbare weg bewegen ook in stijl kan. Het merk veroverde de markt met een originele, stijlvolle collectie voor fietsers en scholieren. Ondertussen wordt ook aan de noden van modebewuste hardlopers en hondenbaasjes tegemoetgekomen. In 2023 stak GOFLUO de oceaan over. Met succes: het merk wordt ondertussen al in niet minder dan 20 Amerikaanse staten verkocht.
Nue Fine Jewelry
Nue Fine Jewelry raakte wereldwijd bekend toen zes ontwerpen te zien waren in seizoen 3 van Emily in Paris. In seizoen 4 steeg dat aantal zelfs tot twintig. Ontwerpster Priyanka Mehta draagt duurzaamheid hoog in het vaandel en werkt daarom enkel met kunstmatige diamanten en gerecycleerd goud.
Lees ook: Hoe duurzaam zijn jouw juwelen? ‘Bij goedkope gouden juwelen weet je dat er iets niet klopt’
Four Roses
Four Roses is een Belgisch familiebedrijf dat vrouwelijke, een tikje stoere mode aanbiedt voor vrouwen van alle leeftijden. De collecties worden verkocht via een eigen webshop, vier eigen winkels en 90 andere verkooppunten. Menselijkheid staat centraal, zowel naar het team toe, als naar de klanten, ambassadeurs en leveranciers. Ondanks een uitdagende modemarkt en een regenachtige lente, behaalde het merk dit jaar een groei van 20%.
Klik hier om te stemmen op ‘Fashion Brand of the Year 2024’. Stemmen kan nog tot 18 november.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier