Alexander McQueen vernieuwt website

De website bevat nu een heuse scarf boutique en een uitgebreide webshop.

Na Karl Lagerfeld pakt ook het Alexander McQueen team uit met een vernieuwde website, inclusief uitgebreid e-commerce platform en zelfs een scarf boutique.

Bij Alexander McQueen hebben ze de mogelijkheden van het wereldwijde web goed begrepen. Met hun vernieuwde website zetten ze sterk in op het e-commerce platform. Vanaf nu kan je er niet enkel kledij van Alexander McQueen aankopen, maar ook de goedkopere lijn McQ werd geïntegreerd in de site. Ook het bereik van de webshop werd stevig uitgebreid. Waar er vroeger enkel in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk werd geleverd, kunnen de aankopen nu ook verscheept worden naar alle landen van Europa; ook naar België dus.

Speciale aandacht gaat uit naar de aparte scarf boutique die er volgens het merk voor moet zorgen dat de site het voornaamste online verkooppunt wordt voor de iconische McQueen skull scarf. Het zou namelijk de enige plek in cyberspace zijn waar de sjaal in zo veel mogelijke kleurencombinaties te koop is.

Naast de webshop gaan ze bij McQueen voor een volledige digitale beleving van het merk. Een digitaal archief van catwalkvideo’s en -beelden, lookbooks en speciale projecten wordt volledig op de website geplaatst. Zo is er een exclusieve backstage-film gemaakt bij de modeshow voor de Herfst/Wintercollectie 2012 van McQ op de London Fashion Week die ook online komt. Een verrassende functie is de ‘My McQueen’-button. Hiermee kunnen bezoekers hun favoriete beelden van Alexander McQueen en McQ delen op sociale media of op hun eigen website.

Om de lancering te vieren, biedt het merk enkele exclusieve items aan waaronder een zachtroze clutch, een zijden skull scarf met seizoensprint en voor de mannen een paar sneakers die in samenwerking met Puma werden geproduceerd. (KG)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content