Rankin ontwerpt voor Swatch

© Swatch

Swatch lanceert in totaal acht mannenhorloges van de Britse fotograaf en regisseur Rankin.

Deze zomer vervoegt ook de Londense fotograaf en regisseur Rankin het lijstje met ontwerpers van de Swatch & Art-collectie. Sinds zijn lancering in 1985 werkte Swatch samen met meer dan zeventig kunstenaars uit verschillende domeinen, van Keith Haring en Kiki Picasso tot Alessandro Mendini en Jeremy Scott.

Rankin, geboren als John Rankin Wadell, is onder meer bekend van zijn talloze celebrityportretten en als (mede)oprichter van de magazines Dazed & Confused, RANK en Another Magazine. Daarnaast stond Rankin ook achter de camera voor campagnes van onder meer Hugo Boss, H&M, BMW, Rimmel en Dove.

De Brit tekende in totaal acht nieuwe mannenhorloges, die Rankin zelf “een ooglandschap” noemde. Vijf daarvan zijn enkel samen beschikbaar in een set, waarvan in een beperkte en genummerde oplage 777 stuks bestaan. De set kost 216 euro. Drie bijkomende modellen worden individueel aangeboden, opnieuw in een beperkte editie. Voor deze laatste modellen bedraagt de aanbevolen verkoopprijs 45 euro per uurwerk.

De samenwerking met Rankin valt samen met het partnership dat het Zwitserse horlogemerk sloot met de 54ste Biennale di Venezia. In datzelfde kader creëerde Anish Kapoor een koffiekopje voor Illy. De internationale kunsttentoonstelling loopt nog tot 27 november.

Wim Denolf

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content