Hermès verwent Indische klanten met sari’s

Het Franse modehuis Hermès heeft een beperkte lijn luxueuze sari’s gelanceerd om tegemoet te komen aan “de Indische cultuur en haar elegante tradities”.

Met een design gebaseerd op de populaire Hermès sjaals – waarvan vele op hun beurt geïnspireerd zijn op de Indische cultuur – markeren de felgekleurde sari’s een primeur in de modewereld. Voor de eerste keer produceert een Westers bedrijf namelijk het typische wikkelkledingstuk exclusief voor de Indische luxemarkt.

“We hebben al onze talenten ingezet om de Indische traditie te eren”, vertelt Bertrand Michaud, directeur van Hermès in Indië, aan persagentschap AFP.

Populair IndiëDe Indische luxemarkt krijgt de laatste tijd steeds meer aandacht van Europese en Amerikaanse modehuizen, zeker nu de toenemende elite almaar kapitaalkrachtiger wordt. Onder meer LVMH, Giorgio Armani, Ermenegildo Zegna, Gucci en Jimmy Choo profileerden zich al op de Indische markt, hoewel hun winkels zich voorlopig beperken tot New Delhi en Mumbai.

Vorig jaar riep Hermès al een Chinees merk in het leven, Shan Xia, om zo via artisanale producten meer bekendheid te verwerven op de Chinese markt. Met de beperkte saricollectie is nu dus de groeiende Indische markt aan de beurt.

Een van de exclusieve lijnen biedt sari’s aan vanaf 300.000 roupies (4.500 euro), een andere vanaf 400.000 roupies (6.000 euro).

Vincent Fobelets

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content