De top tien accessoiremerken

Het accessoiremerk Coach staat dit jaar op nummer één in de lijst met hun betaalbare doch kwalitatieve handtassen en schoenen.

De eindejaarperiode staat zoals altijd gelijk aan een overdaad een lijstjes en overzichten. Ook WWD stelde een lijst op van de tien best verkopende accessoiremerken. Het Amerikaanse label Coach mag de spits afbijten.

Een goede combinatie van betaalbare doch kwalitatieve mode zijn de sleutelwoorden die van belang zijn in de consumptiemaatschappij van vandaag. Met prijzen van 250 tot 450 dollar voor een handtas, heeft Coach ingespeeld op die trend. Bovendien stelde het label dit jaar ook de collectie Legacy voor, bestaande uit schoenen, tassen, juwelen en brillen. De collectie veranderde het imago en de look van het merk en gaf het op die manier de boost die het nodig had om tot nummer één door te stoten.

Op de tweede plaats staat Gap, die vooral aan een andere strategie hebben gewerkt waarbij kwaliteit meer voorrang krijgt en ze focussen op succesvolle samenwerkingen met topnamen. Zo waren er collaboraties met GQ Magazine en Banana Republic.

De top drie wordt afgesloten door Calvin Klein, een merk dat eerder al in spotlight stond toen drie accessoire-ontwerpers een award kregen op Accessories Council Awards. De top tien wordt verder aangevuld door Guess, Nine West, Liz Clairborne, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Ugg en Fossil. (RDM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content