Cameron Diaz zet eerste stappen in professionele modewereld

© Reuters

De 40-jarige actrice wordt creatief directeur van Pour La Victoire, een schoenen- en accessoiremerk. Dat schrijft Women’s Wear Daily.

De 40-jarige actrice wordt creatief directeur van Pour La Victoire, een schoenen- en accessoiremerk. Dat schrijft Women’s Wear Daily.

Jaren geleden werd de actrice uitgenodigd bij het bedrijf door een vriend. Het bezoek was niet zakelijk bedoeld, maar uiteindelijk zag de actrice een mooie kans voor zichzelf bij het merk. Nu is Diaz benoemd tot creatief directeur van het merk en het is de eerste ‘mode-deal’ voor de bekende Hollywoodactrice.

In haar nieuwe baan heeft Diaz een rol in de creatieve ontwikkeling van tassen en schoenen. Bovendien helpt ze ook met marketing en campagnes voor het merk. Zelf kijkt de actrice erg uit naar het ontwerpen van comfortabele pagina’s. Ze is er dan ook van overtuigd dat elke vrouw deze schoenen nodig heeft: “Ik loop 10 uur per dag op hakken. Ik weet wat comfortabel is in schoenen,” zegt Diaz.

Tegenwoordig zijn er erg veel samenwerkingen tussen merken en supersterren. Toch benadrukt Cameron Diaz dat deze samenwerking echt anders zal zijn: “Ik weet hoe ik werk en ik weet ook wanneer iets echt belangrijk is voor mij. Ik zal mijn best doen en hoop op niets anders dan het beste voor het merk,” aldus Diaz aan WWD. Dat ze geen eendagsvlieg is én het echt meent met dit bedrijf, bewijst het feit dat ze heel recent nog aandelen heeft gekocht in PLV Studio Inc, dat is het moederbedrijf van Pour La Victoire.

De eerste collectie, ontworpen door Cameron Diaz, ligt vanaf volgende lente in de winkels. Daarvoor komt het merk nog met een herfstcollectie, die bestaat uit een selectie van haar favoriete items. Dit zal al een eerste indicatie geven van de weg die de actrice wil uitgaan. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content