Louis Vuitton +Madonna

Marc Jacobs zocht de 'ultieme Parisienne' om de lente-zomercollectie van Louis Vuitton in de verf te zetten, en zie, de creatieve directeur van het huis belandde bij... Madonna. Het popicoon werd voor de nieuwe campagne gefotografeerd in een jarenveertigbar door Steven Meisel, met wie ze in 1992 reeds het fotoboek Sex maakte. En na de Japanse markt kunnen ook Europese consumenten weldra kennismaken met de tassen en schoenen die Sofia Coppola ontwierp voor het luxelabel. Een andere samenwerking, die met graffitikunstenaar Stephen Sprouse in 2001, krijgt een staartje : als hommage aan de in 2004 overleden man werden deze keer niet alleen tassen, maar ook sneakers, schoenen, zonnebrillen en kleding met Sprouse-achtige (roos)motieven versierd. Meer informatie is te vinden op welovesprouse.com, de site die Vuitton voor de gelegenheid lanceerde, en in het januarinummer van Harper's Bazaar, waarin Jacobs zelf halfnaakt poseerde voor de lens van Terry Richardson. (WD)
...