1. DE BLOGGER

?Mijn blog, Tales of Endearment, gaat over 'vrienden, vintage, love, style and life'. Ik wil mensen tonen dat vintage een groene keuze is. En dat vintage niet per se wil zeggen dat je er retro uitziet. Ik laat zien hoe je het kunt stylen, zodat het toch fris en hedendaags is. Vergis je niet, het is geen modeblog. Het gaat over stijl. Vintage is dood in feite, dus ik ga geen labels aanbevelen, want je kunt ze toch nergens kopen."
...

?Mijn blog, Tales of Endearment, gaat over 'vrienden, vintage, love, style and life'. Ik wil mensen tonen dat vintage een groene keuze is. En dat vintage niet per se wil zeggen dat je er retro uitziet. Ik laat zien hoe je het kunt stylen, zodat het toch fris en hedendaags is. Vergis je niet, het is geen modeblog. Het gaat over stijl. Vintage is dood in feite, dus ik ga geen labels aanbevelen, want je kunt ze toch nergens kopen." ?Hoe maak ik het verschil ? Mijn blog is tenminste goed geschreven. Ik ben ook al iets ouder en niet zo'n twintigjarig Italiaans meisje dat een foto van zichzelf in een short en T-shirt post. Mijn blog is meer niche, voor de fans van vintage en van mijn stijl. Niet iedereen zal die appreciëren, maar ik dring me ook niet op. Iedereen is welkom. En als je het niet leuk vindt, go somewhere else." ?Ik zet graag bijzondere vrouwen in de kijker die iets hebben met vintage. Vrouwen waar mensen iets over willen lezen of weten. Zoals een actrice, de dochter van of een bekende New Yorkse socialite. Mijn blog wordt intussen ook gebruikt door mensen uit de castingindustrie, om te weten wie er op dat moment cool is. Zeker nu het een trend is om 'echte' mensen te fotograferen voor campagnes, zoals dj's of grafisch designers." ?Ik ben de schakel tussen de klant en de modellenbureaus. Dat kan een designer, een fotograaf of een magazine zijn. Ik heb, bijvoorbeeld, al gewerkt voor Karen Walker, Charlotte Ronson, Teen Vogue en de Russische Harper's Bazaar." ?Voor campagnes zijn het meestal de reclamebureaus die een concept hebben bedacht en met een lijst van namen komen. Een bladenmaker geeft je meer creatieve vrijheid. Ik probeer het meisje al in de kleren en het decor te zien. En een show is nog iets anders, dan gaat het niet om één meisje, maar om twintig of dertig. Daar komt nog bij dat bureaus niet altijd hun meisjes willen uitsturen voor kleinere shows." ?Ook in de modellenwereld zijn er trends. Na de lichting supermodellen genre Cindy Crawford volgden de heroin chic- look van Kate Moss, de androgyne Belgische meisjes, de sexy Braziliaanse schonen als Gisele Bündchen, de lange, magere Russische modellen en de rondere, iets commerciëlere gezichten als Lara Stone en Doutzen Kroes. Om de twee à drie jaar heb je een nieuwe golf. Het is een kwestie van actie en reactie. Fashion people get bored easily. Als ze het ene beu zijn, willen ze vaak net het tegenovergestelde."?Anderhalf jaar geleden heb ik de stap gezet naar styling. Ik werk vaak samen met Natasha Alaverdian van de Russische Harper's Bazaar. Zij wil zich meer toeleggen op fotografie en omdat ik toch al de castings van al haar shoots verzorgde, heb ik voorgesteld om ook de styling voor mijn rekening te nemen. Intussen heb ik voor hen al enkele stylings gedaan, waaronder de covershoot van het modenummer voor de winter. Daarnaast heb ik ook al voor Teen Vogue en V magazine gewerkt." ?Styling en brand consulting is mijn laatste stop voor ik bereik wat ik met de rest van mijn leven wil doen. Ik droom ervan om voor één merk te werken, als creatief directeur, en echt mijn stempel te drukken op de collecties die gemaakt worden. Ik word nu al gevraagd voor de styling van enkele catwalkshows en ik doe ook wat designwerk voor Peter Pilotto. Ik wil me graag binden aan één merk in plaats van tien freelancejobs zoals ik het nu doe. Het is niet dat ik meer standvastigheid zoek, maar wel één duidelijke richting." ?Ik vind het niet erg om voor de schermen te staan, waar iedereen me kan zien. Door mijn kleren word ik ook gemakkelijk eruit gepikt, het is eigenlijk nooit anders geweest. En waarom ook niet ? Ik krijg er veel leuke reacties op, dus speel ik erop in." ?Streetstyle blijft een grappig fenomeen. Al die honderden fotografen die dezelfde foto nemen. De opkomst van streetstyle is volgens mij te koppelen aan die van realityshows. Iedereen wil weten hoe echte mensen zich kleden, en niet alleen de sterren." ?Ik word vooral gefotografeerd tijdens de modeweken, dus moet ik er op mijn best uitzien. Als ik mijn valiezen pak, denk ik altijd in outfits. Eén per dag, plus schoenen en accessoires. Ik begin met dingen die in mijn kast hangen en nog niet gedragen zijn. Aangevuld met kleren die designers me opsturen. Ik stem mijn outfit niet af op de stad of een show, al heb ik vorig seizoen toch mijn meest speciale jurk gehouden voor de show van Chanel. Ik had die nog nooit durven aandoen." ?Ik vond voor de zomer Prada heel mooi. Ik heb bijna gehuild. Al die stukken die ik zou willen aandoen en nooit zou kunnen betalen (lacht). Ook Valentino, Chloé en Suno in New York vond ik prachtig."?Ik zie veel dingen op de catwalk die ik mooi vind, maar ik zou ze nooit kopen. Ik ben geen trendshopper. Ik ben voor op de trends of volledig trendloos. Als ik al eens iets nieuws koop, dan is het een klassiek stuk, zoals mijn zwarte jurk van Balenciaga. Die is heel speciaal, maar niet trendy. Ik shop vooral in vintagewinkels of bij jonge designers. Zo kun je dingen laten zien die mensen nog niet kennen van het internet of de boekjes. Het is ook heel goedkoop : de designers willen dat je gefotografeerd wordt in hun kleren, dus die sturen ze gratis op. En vintage is niet zo duur." ?Vintage shoppen doe je op het gevoel. Vertrek dus nooit met het idee dat je dit of dat nodig hebt. Je weet toch niet wat je zal tegenkomen. Just browse. De beste aankopen zijn designkleren - die gaan nooit uit de mode - of een eyecatching piece dat niet gauw gaat vervelen. Mijn favoriete adresjes in New York zijn Stella Dallas, C. Madeline, Palm Beach Vintage en Artists & Fleas. Als ik in Gent ben, passeer ik altijd even bij Olga's Retro." ?Koop nooit iets zonder het te passen. Vintage stamt uit de tijd dat mensen kleiner en slanker waren, je kunt dus niet zomaar afgaan op je maat. Er is niets zo lelijk als iemand die gewrongen zit in zijn kleren." ?Mijn favoriete periode is de sixties en seventies. Deze winter liep ik vaak rond in een lange rok met een rolkraagtrui, laarzen tot over de knie en een dikke donsjas. Helemaal de stijl van Céline in de jaren zeventig."