Von Dutch, Het label dat in de jaren 2000 hoge toppen scheerde, scoort vandaag op TikTok. En dan vooral de trucker hats: destijds een essentieel onderdeel van de garderobe van onder andere Britney Spears, Paris Hilton en Justin Timberlake.
...

Von Dutch, Het label dat in de jaren 2000 hoge toppen scheerde, scoort vandaag op TikTok. En dan vooral de trucker hats: destijds een essentieel onderdeel van de garderobe van onder andere Britney Spears, Paris Hilton en Justin Timberlake. Deze week wordt ook nog eens een collab met het trendy Franse label Koché gedropt. Op het eerste gezicht is dat een rare combinatie, maar dat spreekt ontwerper Christelle Kocher tegen. "Ik heb mooie herinneringen aan Von Dutch. Het label maakte rond de eeuwwisseling echt deel uit van de populaire cultuur, en dat is precies waar ik me met Koché ook wil situeren."Von Dutch, opgericht in 1999, werd in een paar jaar tijd groot gemaakt door wijlen Christian Audigier, een Franse, in Los Angeles wonende ontwerper. Intussen is het label in handen van Royer, de groep achter onder meer Kickers en de klerenlicentie van PSG. Koché werkte eerder samen met de voetbalploeg, allicht is daar de connectie gelegd. "Voor de collab hebben we trucker hats, T-shirts en bowlingtassen gemaakt", zegt Kocher. "Ik heb geprobeerd om hun universum te combineren met het mijne, door er een artisanale toets aan toe te voegen." Maar is Von Dutch toch niet een beetje het toppunt van slechte smaak? "De jongere generaties trekken zich daar niets van aan. Die dragen alles door elkaar, en ze geven geen moer om goede of slechte smaak."