Deze zomer verschijnen beroemdheden opnieuw in tal van campagnes. En geven daarmee modellen het nakijken.

Wie showt nu het vaakst de nieuwste creaties van modehuizen ? Zijn het modellen of celebrity’s ? Marc Jacobs maakte heel wat ophef met zijn keuze voor Victoria Beckham, en Chloë Sevigny is het gezicht voor het nieuwe parfum van Chloé. En daar stopt het niet bij, deze zomer kiest een hele reeks modehuizen weer voor bekende gezichten.

Op het zomerdefilé van Balenciaga viel het op dat er geen enkel blond model te zien was, enkel brunettes. De reden ? Jennifer Connelly is dit seizoen de muze van ontwerper Nicolas Ghesquière, hij kreeg haar zelfs zover te poseren voor het huis. In de campagnebeelden is Connelly te zien in een gesculpteerde creatie en futuristische laarzen uit de opvallende collectie.

Het bleke gezicht van Kirsten Dunst licht opvallend op in het roodfluwelen boudoirdecor van de laatste Miu Miucampagne. De beelden baden in een donkere cabaretsfeer en herinneren aan Dunst als Marie-Antoinette in de gelijknamige film. De actrice is passend gecast voor de poppenklerenstijl die Miuccia Prada presenteerde voor Miu Miu. Vroeger stonden ook Lindsay Lohan en Kim Basinger al model voor het label.

Namedropping is niet moeilijk bij een merk als Versace. Madonna, Halle Berry, Demi Moore en Jonathan Rhys Meyers verschenen onlangs nog in de advertenties. Deze keer viel Donatella’s oog op Grey’s Anatomy’s charmante Patrick Dempsey, hij is het gezicht van de mannenlijn.

Ook achter de lens treden sterren op, Bryan Adams mocht dit seizoen de Guesscampagne inblikken. De shoot werd opgevat in de stijl van filmdiva Sophia Loren, zelfs haar kapper werd ingehuurd. Adams bouwde al een behoorlijke reputatie op als fotograaf. Zijn werk verscheen in onder andere Vogue en ID, en er kwamen al drie boeken uit met foto’s van de Canadese rocker.

Ashton Kutcher is acteur en presentator, maar vooral bekend als meneer Demi Moore. Voor hij naam kreeg in de film- en televisiewereld, had hij al modellenwerk gedaan, en dat hebben ze bij Pepe Jeans opgemerkt. Kutcher prijkt de komende twee seizoenen op de affiches van het merk, en volgt daar actrice Sienna Miller op. Hij zal ook horlogemerk Baume & Mercier vertegenwoordigen, samen met ‘Desperate Housewife’ Teri Hatcher. Een nobel detail : de royalty’s die de acteurs voor de campagne ontvangen, worden aan een goed doel geschonken.

De affiches van Calvin Klein Jeans zijn vaak sensueel en rauw. Deze zomer lijken ze het anders aan te pakken met een nieuwe muze. Kate Bosworth, bekend van Superman Returns, is een klassieke schone. Ze wordt geprezen om haar natuurlijke stijl en vertegenwoordigt het label in een vlotte, ongedwongen campagne. Weg met het rockimago ? Met Bosworth als gezicht wil Calvin Klein Jeans terugkeren naar een “cleane, pure en typisch Amerikaanse look”.

Reuben Lefevere

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content