Tom Van Dorpe

© Noël Quintela

Sinds mei werkt de Belg Tom Van Dorpe als artistiek directeur bij het Franse label The Kooples. De beeldspecialist werkte eerder als consultant voor onder meer Fenty, Calvin Klein en Hugo Boss.

Het is aan jou om het rock-‘n-roll-imago van het merk te hervormen. Hoe ga je dat doen?

“Ik wil de rockgeest behouden, maar er wel een culturele en eigentijdse draai aan geven. Ik ben daarom op zoek gegaan naar een beeldvorming die inspireert en een verhaal vertelt, met aandacht voor verschillende achtergronden, etnische gemeenschappen en seksuele voorkeuren.”

Jouw opdracht luidt: het creëren van de iconische producten van morgen. Wat betekent dat voor jou?

“Het mengen van stukken met rock-‘n-rollreferenties met moderne elementen, zoals sportkleding, en high-end design is een geweldig recept voor het creëren van een collectie. We upgraden onze iconen, zoals de perfecto, onze tailoring en denim, en voegen onverwachte pastelkleuren en vrouwelijke lijnen toe.”

Van Geraardsbergen trok je naar New York en Parijs, met een tussenstop bij Rihanna’s label Fenty. Welk advies heeft ze je gegeven?

“Wees jezelf. Wees niet bang om je ideeën te delen. Het leven draait om verbinding maken, dus wees genereus met je energie.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content