Het is aan jou om het rock-'n-roll-imago van het merk te hervormen. Hoe ga je dat doen?
...
Tom Van Dorpe
Sinds mei werkt de Belg Tom Van Dorpe als artistiek directeur bij het Franse label The Kooples. De beeldspecialist werkte eerder als consultant voor onder meer Fenty, Calvin Klein en Hugo Boss.

Het is aan jou om het rock-'n-roll-imago van het merk te hervormen. Hoe ga je dat doen? "Ik wil de rockgeest behouden, maar er wel een culturele en eigentijdse draai aan geven. Ik ben daarom op zoek gegaan naar een beeldvorming die inspireert en een verhaal vertelt, met aandacht voor verschillende achtergronden, etnische gemeenschappen en seksuele voorkeuren." Jouw opdracht luidt: het creëren van de iconische producten van morgen. Wat betekent dat voor jou? "Het mengen van stukken met rock-'n-rollreferenties met moderne elementen, zoals sportkleding, en high-end design is een geweldig recept voor het creëren van een collectie. We upgraden onze iconen, zoals de perfecto, onze tailoring en denim, en voegen onverwachte pastelkleuren en vrouwelijke lijnen toe." Van Geraardsbergen trok je naar New York en Parijs, met een tussenstop bij Rihanna's label Fenty. Welk advies heeft ze je gegeven? "Wees jezelf. Wees niet bang om je ideeën te delen. Het leven draait om verbinding maken, dus wees genereus met je energie."
Verder lezen?
Als Knack-abonnee hebt u:
- digitale toegang via de website op pc en via de app op smartphone en tablet tot de magazines Knack, Trends (N/F), Sportmagazine (N/F) en Le Vif/L'Express
- 24/7 volledige toegang tot de websites van de 6 magazines met de +zone (exclusief voor abonnees) en de archieven (tot 20 jaar terug)
- digitale toegang tot op 3 toestellen tegelijk zodat uw gezinsleden kunnen meegenieten (thuis of op kot)
Verder lezen?
Als Knack-abonnee hebt u:
- digitale toegang via de website op pc en via de app op smartphone en tablet tot de magazines Knack, Trends (N/F), Sportmagazine (N/F) en Le Vif/L'Express
- 24/7 volledige toegang tot de websites van de 6 magazines met de +zone (exclusief voor abonnees) en de archieven (tot 20 jaar terug)
- digitale toegang tot op 3 toestellen tegelijk zodat uw gezinsleden kunnen meegenieten (thuis of op kot)