Sterk geurtje

© PACKSHOTS: GF

Geconcentreerde versies van de klassiekers uit de mannenparfumerie winnen aan populariteit. Eau de parfum, hoewel duurder, onttroont stilaan eau de toilette. Waarom? Mannen willen dat hun parfum goed verspreid wordt, wat de makers dwingt om een grotere rol toe te kennen aan de basisnoten door de concentratie te verhogen. Daarnaast is er een onbewuste psychologische reflex: een intense geur bakent je onzichtbare persoonlijke ruimte af. Chanel en Dior waren de eerste huizen die hun stergeuren, Bleu en Sauvage, eerst als eau de parfum en daarna als parfum uitbrachten. Opgelet: deze geuren gaan langer mee, spring er dus zuinig mee om.

Le MĆ¢le, Jean Paul Gaultier, 75 euro voor 75 ml.
Le MĆ¢le, Jean Paul Gaultier, 75 euro voor 75 ml.Ā© PACKSHOTS: GF
Spirit of the Brave, Diesel, 54 euro voor 35 ml.
Spirit of the Brave, Diesel, 54 euro voor 35 ml.Ā© PACKSHOTS: GF
L'Homme, Yves Saint Laurent, 70 euro voor 40 ml.
L’Homme, Yves Saint Laurent, 70 euro voor 40 ml.Ā© PACKSHOTS: GF
L'Homme IdĆ©al ExtrĆŖme, Guerlain, 82 euro voor 50 ml.
L’Homme IdĆ©al ExtrĆŖme, Guerlain, 82 euro voor 50 ml.Ā© PACKSHOTS: GF
K, Dolce & Gabbana, 117 euro voor 100 ml.
K, Dolce & Gabbana, 117 euro voor 100 ml.Ā© PACKSHOTS: GF

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content