De jury verkoos fotograaf Pierre Debusschere omdat hij erin slaagt "krachtige beelden neer te zetten voor zijn cliënten, die hij toch zijn eigen originele signatuur meegeeft."

Volgens Federico Poletti, lid van de internationale jury van de Belgian Fashion Awards, journalist en hoofdredacteur van Man In Town, weet Pierre Debusschere kunst en mode op een heel eigen manier te verbinden. Zijn werk is als een unieke, duidelijk te onderscheiden stem in de wereld van de media, en het verlegt de grenzen van het beeld onophoudelijk. Hij is een waar creatief talent wiens werk altijd een sterke impact heeft gehad op inhoud en vorm, zowel visueel als wat de boodschap betreft. Zijn mode-edito's hebben hun stempel gedrukt op magazines als Vogue, Dazed & Confused, Nowness, Numéro en AnOther Magazine, net als zijn campagnes voor labels als Raf Simons, Louis Vuitton en Dior Homme. Hij heeft nooit geaarzeld om zich ook op het terrein van andere media te wagen, waarbij hij verschillende disciplines combineerde en zijn ongebreidelde fantasie ruim baan gaf via fotografie, video en technologie. Zijn werk vertegenwoordigt zijn unieke visie op de toekomst van de mode. Het universum van Pierre Debusschere bestaat uit een uitgebalanceerde mix van zijn liefde voor schilderkunst en muziek en zijn inspiratie, die hij uit zijn studie en zijn land van herkomst haalt: België dus.

© GF

ID

- 2009 Richt studio 254 Forest op.

- 2012 Shoot de campagnes van Raf Simons.

- 2013 Maakt zijn eerste film I know simply that the sky will last longer than I (soundtrack met onder andere Kanye West).

- 2013 Maakt de video's Mine en Ghost voor Beyoncé.

- 2014 Maakt de campagnebeelden voor de Muntschouwburg.

- 2018 Eerste eigen tentoonstelling UNcovered in het MAD Brussels.

© GF