REDACTIE
...

REDACTIEChantal Roos' eerste werk bij Yves Saint Laurent was het damesparfum Nu, dat meteen de nieuwe huisstijl introduceerde. Nu is het tijd voor de andere merken van de groep, waarbij de Amerikaanse glamourdesigner Oscar de la Renta als eerste een nieuw vrouwenparfum krijgt. Intrusion (EDP vapo 50 ml: 60 euro, 100 ml: 87 euro), een bloemige geur met waternoten in een stijlvolle art-decoflacon, is een duidelijke poging om een jonger publiek aan te trekken zonder aan elegantie in te boeten. Ook modehuis Trussardi heeft nieuws: Skin (EDP vapo 30 ml: 39,50 euro, 50 ml: 56,50 euro, 75 ml: 74 euro, badlijn vanaf 29 euro) is een echt huidparfum, zoals alle chypres. Dit type geur herken je aan de bergamot in de aanzet en een basis van eikenmos. Ligt commercieel minder goed in deze tijd van bloemige niemendalletjes, maar is veel interessanter omdat het zich aanpast aan de eigen geur en zo de persoonlijkheid van de draagster accentueert. Interessant alternatief voor fans van onder andere Eau du Soir van Sisley, Trophée en O de Lancôme, Diorella, enz. Een heel ander type parfum is dat van Chantal Thomass (EDP vapo 30 ml: 39 euro, 50 ml: 58 euro, 100 ml: 79 euro), het lingeriemerk. Chantal wou de geur van oude lipstick, het werd een fruitige aanzet van bosbessen, framboos en liefdesappel, een sensueel bloemenhart van heliotroop, rozen, zwarte viooltjes en een stevige basis met musk, amber, patchouli, sandelhout. Deze floriëntal bestaat als eau de parfum, maar heeft ook een interessant extrait de parfum (112 euro). Een persoonlijke favoriet is Histoire d'Eau (EDT 40 ml: 45 euro, 75 ml: 55 euro) van Mauboussin. De oranje keizerlijke topaas leverde inspiratie voor geur en design, Mauboussin koos opnieuw voor topkwaliteit en een originele geur: hout en fruit (mandarijn) worden stevig gekruid en krijgen een vleugje leer mee. Nina Ricci heeft het op de mannen gemunt. Mémoire d'Homme (EDT 60 ml: 39 euro, 100 ml: 56 euro, badlijn vanaf 17 euro) moet een nieuwe klassieker worden die, net als zijn wederhelft PremierJour, de waarden van het merk vertaalt in moderne (lees stedelijke) romantiek. Het geheugen van de Ricci-man blijkt vooral visueel te zijn, getuige de architecturale flacon die de naam als een frame van een fototoestel draagt. Voor mannen zoals we ze graag hebben: authentiek, romantisch, attent, gul... en lekker ruikend naar grapefruit, hout, kruiden en vetiver. Oscar de la Renta: 02 244 96 70, Trussardi: 02 526 10 11 , Chantal Thomass en Nina Ricci: 02 332 00 07, Mauboussin: 02 385 02 80