Je hebt vooral ervaring in de mannenmode. Is het de eerste keer dat je ook voor vrouwen ontwerpt?

"Ik had ooit een kleine denimcollectie voor vrouwen, die verkocht werd bij Bloomingdale's. Maar mijn expertise ligt in de mannenmode. Die is pragmatisch en afgebakend, terwijl voor vrouwen de mogelijkheden groter zijn. Er is elk seizoen een wit blad dat je vrij kunt invullen, binnen het DNA van het merk. Plots komen er voor mij veel productcategorieën bij. Het voelt alsof ik elke ochtend een nieuw cadeautje mag uitpakken. Ik denk niet dat ik nog terugga naar mannenmode alleen."

7FAM viert volgend jaar zijn twintigste verjaardag. Hoe zie je de toekomst?

"7FAM was het eerste premium denimbrand op de markt. Dé designerjeans lang voor designers ermee bezig waren. Die troon moeten we weer opeisen. De waarden zijn nog altijd dezelfde: je koopt een Seven, omdat de fit en kwaliteit fantastisch zijn. Als je er een aantrekt, zie je meteen het verschil. Dat wil niet zeggen dat we hetzelfde doen als twintig jaar geleden. Je moet rekening houden met de moderne klant. Ons denim is nu duurzamer en er zit meer stretch in."

Welke veranderingen heb je zoal aangebracht?

"We lanceren een collectie tailoring, gebaseerd op onze populairste jeansmodellen. Draag je graag onze skinny jeans, dan vind je ook een katoenen sigarettenbroek bij ons. En een blouse en jasje om de look af te maken. Het kleurenpalet is beperkt tot zwart, wit en neutrale tinten, omdat ik de nadruk wil leggen op de pasvorm. Ik wil dat de consument anders gaat nadenken over het merk. Het is allemaal wat gekleder, maar dat is hoe 7FAM oorspronkelijk in de markt is gezet. Voor de zomer voegen we opnieuw meer kleur toe."

Simon Spurr © GF