Toeval of niet, Peter Philips en Jennifer Lawrence ontmoetten elkaar al eerder, in 2010, tijdens een shoot voor het Amerikaanse magazine W. Op de set poseerden acht beloftevolle actrices voor het Nederlandse fotografenduo Inez en Vinoodh, terwijl de Belgische make-upartiest backstage aan het werk was. "Alle andere meisjes hadden een heel natuurlijke make-up", vertelt Philips. "Alleen Jennifer had felrode lippen, je kon niet naast haar kijken. Zij herinnert zich de shoot nog heel goed. En uitgerekend zij is vandaag het gezicht van de eerste lippenstift die ik voor Dior heb ontworpen."
...

Toeval of niet, Peter Philips en Jennifer Lawrence ontmoetten elkaar al eerder, in 2010, tijdens een shoot voor het Amerikaanse magazine W. Op de set poseerden acht beloftevolle actrices voor het Nederlandse fotografenduo Inez en Vinoodh, terwijl de Belgische make-upartiest backstage aan het werk was. "Alle andere meisjes hadden een heel natuurlijke make-up", vertelt Philips. "Alleen Jennifer had felrode lippen, je kon niet naast haar kijken. Zij herinnert zich de shoot nog heel goed. En uitgerekend zij is vandaag het gezicht van de eerste lippenstift die ik voor Dior heb ontworpen." Op het witte doek kennen we J. Law vooral als stoere meid. Maar in de reclamespot die Craig McDean maakte voor Dior Addict ontpopt de actrice zich als vamp. Het filmpje verwijst overigens naar de legendarische benenscène van gewezen Diorgezicht Sharon Stone in Basic Instinct. Een en al in Hollywoodstijl brengt Jennifer haar lipstick aan. Fuchsia. Eén van de vier it shades die ze zelf heeft gekozen uit de vijfendertig verkrijgbare tinten. "Ze was als een klein meisje in de snoepwinkel", lacht Philips. "Ze kon er niet van afblijven, speelde er constant mee en koos uiteindelijk haar favoriete kleuren, zoals elke vrouw dat zou doen. Ik had alle vertrouwen in haar keuze." De slogan van de campagne luidt : Shine, don't be shy. Dat vindt J. Law, die al op haar 22ste haar eerste Oscar in de wacht sleepte, nogal grappig. Want zelf weet ze niet wat verlegen zijn is, zegt ze. Maar enthousiast is ze wel over de lipstick : "Hij glanst prachtig en is makkelijk aan te brengen." De glossy huls met magneetsluiting bevat namelijk een staaltje van innovatief vernuft : in het hart en over de gehele lengte van de stick zit, geconcentreerd onder het CD-logo, een ultrahydraterende gel, die de lippen verzorgt en extra glans geeft als een soort topcoat. Voor de campagne koos Jennifer uit de prêt-à-porterlijn van Dior een lichtroze jersey jurk. "Een perfecte kleur om de lippenstift tot zijn recht te laten komen", beaamt Philips haar keuze. "Jennifer is erg mooi in deze jurk en dat toont meteen wat een lippenstift moet zijn : een toets van elegantie én makkelijk te dragen." Voor de make-up waren de twee het snel eens. Peter Philips : "Jennifer had net de opnames beëindigd van de laatste X-Men : Apocalypse waarin ze helemaal blauw geschilderd was. Haar huid had behoorlijk afgezien, vooral ook door de dagelijkse reiniging met alcohol en het aanbrengen van prothesen." Een mooie, goed verzorgde teint was dus de eerste opdracht. En op dat gebied weet de best betaalde actrice ter wereld (46 miljoen euro in de voorbije twaalf maanden) wat ze wil : zoals vele Amerikaanse vrouwen zweert ze bij contouring, de techniek die de gelaatstrekken sculpteert door te spelen met licht en schaduw. Philips wilde ook haar katogen en volle wenkbrauwen in de verf zetten, zonder evenwel de lippen te 'overschaduwen'. Jennifer ziet er stralend uit. "Peter is geniaal", zegt ze. "En lief bovendien, het is een plezier om met hem samen te werken, ik zou hem wel overal willen meenemen." Het ziet ernaar uit dat deze samenwerking niet de laatste is. Door Isabelle Willot & Bewerking Delphine Stefens