DE KLIMHAKEN VAN BUCKLE UP

“Om ons beter te profileren in de gespecializeerde lederwarenzaken hebben we Buckle Up gecreëerd, ” vertelt Luc Vandenberghe van A. Jacob-De Grêve. Deze Izegemse firma zit al bijna dertig jaar in de wereld van de boekentassen en reistassen. “We zijn nu 28 jaar op de Belgische markt. Met kollekties voor de grootdistributie en met de lijn Lucky-Age voor gespecializeerde zaken. Maar daar werd nooit promotie rond gevoerd. Nu willen de mensen een merknaam kopen. ” Luc Vandenberghe vernoemt ze niet, maar hij heeft het indirekt over de konkurrentie van de Kiplings en de Hedgrens. Met een nylon-kollektie gericht op outdoor-aktiviteiten en de iets klassiekere Buckle One-kollektie neemt Buckle Up de handschoen op. Een operatie die met de steun van de gespecializeerde lederwarenzaken moet lukken. “We hebben in de loop der jaren een heel netwerk van kontakten opgebouwd”, zegt Luc. “De dealers reageerden entoesiast. Met Buckle Up bieden we dan ook een sportieve lijn, in hoogtechnologisch materiaal, en dat tegen zeer commerciële prijzen. “

Aan alle tassen van Buckle Up uit het Engels, betekent vasthaken hangt een buckle. Zo’n klimhaak is praktisch, om er sleutels aan te hangen bijvoorbeeld. En jongeren zijn er dol op. Luc : “We hadden advertenties met een bon voor zo’n buckle. Daar is massaal op gereageerd. ” Het sukses van de Kipling-aap achterna ? Luc Vandenberghe lacht. “Die vergelijking heb ik niet gemaakt. “

Buckle Up : tel. (051) 31.16.16.

DE VROUWELIJKE DRAAGBAARHEID VAN ISCALDO

“Veel merken zoeken het te ver. Extravagant zijn, is niet moeilijk. Wij zijn meer te vinden voor details als een mooie knoop of een apart stiksel. Daarmee kan je al heel wat bereiken. En toch commercieel blijven. ” Pascale Declerq is opgegroeid in een modezaak. Samen met haar ouders heeft ze een dames- en herenboetiek in Torhout. Die ervaring zette haar ertoe aan een eigen kollektie uit te brengen. Iscaldo, dat ze samen met kunstenaar Peter Adam ontwerpt, hangt deze winter voor het eerst in de winkel, in 48 Belgische verkooppunten, ondermeer bij Fashion Point, Wellens, Nooteboom. “Ik wilde altijd wel iets veranderen aan de bestaande kollekties”, zegt Pascale. “Als je in een boetiek staat, weet je wat de klanten vragen. ” Ze omschrijft Iscaldo als vrouwelijk, commercieel en flexibel. “Je kan ermee naar een feest en achteraf draag je het gewoon door. ” Pascale bepaalt de lijn, Peter organizeert en verzorgt de reklame, dat is ongeveer de taakverdeling. De kollektie omvat een 40-tal stukken, broekpakken, tailleurs, witte hemden, jurken…, allemaal in fijne stoffen. “Ik heb het niet zo begrepen op dikke, winterse stoffen. Dat is gewoon onpraktisch, overal waar je komt in een restaurant, op een feestje is het daar te warm voor. “

Iscaldo : (02) 263.02.02.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content