Limousines zorgden op 24 februari voor file in de Londense New Bond Street. Nauwelijks was de laatste verflaag droog en de laatste doos kleren uitgepakt, of de party in nummer 51 kon beginnen. De opening van Tommy Hilfigersflagshipstore - Engels voor pilootwinkel - was verschillende keren uitgesteld, maar nu kon Hilfiger eindelijk gasten als de Oasis-broers Liam en Noel Gallagher, regisseur Spike Lee, Sir Bob Geldof, en hippe dragers van Britse adellijke titels in stijl ontvangen. In de Hilfiger-stijl: een mix van klassieke elementen en rock-'n-roll invloeden. Een grote ruimte met een imposante trap, veel licht hout en marmeren vloeren, tegen de muur foto's van rocksterren en gitaren. In dit vlaggenschip zijn alle Hilfiger-lijnen - mannen, vrouwen, kinderen, sportswear, accessoires, parfums, bodyproducten,... - te koop. De winkel moet Europa laten kennismaken met de Hilfiger-levensstijl. Want qua naambekendheid kan Hilfiger hier voorlopig nog niet tippen aan Ralph Lauren of Calvin Klein. Maar daar zou de investering van 16 miljoen £ (omgerekend zowat 1 miljard Belgische frank), een even grote investering als voor zijn eerste vlaggenschip op Rodeo Drive in Beverly Hills, wat aan moeten veranderen. Zo'n smak geld toont aan dat men sterk gelooft in de marketingwaarde van flagships. "Het is niet de enige, maar wel een goede manier om mijn merk in Europa bekend te maken", vertelde Tommy Hilfiger toen hij in juni in Londen was voor de lancering van zijn nieuwe duoparfum Freedom. Hij gaf toe dat winst er niet meteen in zat. "Het is een instrument van imagebuilding en een plaats waar we onze producten kunnen testen op de Europese markt. We hopen dat de shop in de toekomst winst maakt, maar ik denk dat we daar zeker twee tot drie jaar voor nodig hebben."
...