Toen je in 2014 startte, was je nog psychotherapeute. Was ontwerpen een late roeping? "Ik droomde er altijd van om naar de Antwerpse Modeacademie te gaan, maar daar kon thuis geen sprake van zijn. Uiteindelijk ben ik op mijn eenendertigste een avondopleiding mode gaan volgen in Sint-Niklaas, en daarna heb ik de sprong gewaagd. Het is nu of nooit, dacht ik. Ik vertrok met een aantal academiestukken naar Parijs en verkocht er meteen achthonderd."

Nochtans maak je avant-gardekindermode, rond donkere thema's en onconventionele inspiratiebronnen als Alfred Hitchcock en Franz Kafka. "Als mama van vier kinderen viel het me altijd op hoe clichématig de meeste kinderlabels te werk gaan. Voor volwassenen is alles toegelaten, kindermode moet schattig en speels zijn. Alsof dat de enige manier is waarop je hen kunt aanspreken en die kleding niet ergens over kan gaan of scherp uit de hoek kan komen. Mijn drijfveer is niet om te provoceren of mezelf te onderscheiden, ik werk gewoon vanuit mijn eigen visie en maak dingen waar ik zelf van hou."

Veel stukken in je eerste lijn kunnen door jongens gedragen worden. Vanwaar een apart jongenslabel? "Naarmate de collectie groeide, werden die stukken steeds minder gevonden. In sommige winkels belandt alles op de meisjesafdeling. Vandaar een apart high-end streetwearlabel met een focus op jongens, dat ook perfect door meisjes kan gedragen worden. Beide labels hebben een uitgesproken stijl en doelgroep. Maar ik schuw stereotypes in de opvoeding van mijn kinderen, en dus ook in mijn collecties."

carolinebosmans.com, boysmans.com