Je wordt niet elke dag zestig en dat jubileum wil Diptyque twaalf maanden lang vieren. Het Franse label, dat vooral bekendstaat om zijn geurkaarsen, lanceert dit jaar een lijn van decoratieve artikelen. Een knipoog naar ...

Je wordt niet elke dag zestig en dat jubileum wil Diptyque twaalf maanden lang vieren. Het Franse label, dat vooral bekendstaat om zijn geurkaarsen, lanceert dit jaar een lijn van decoratieve artikelen. Een knipoog naar waar alles begon, want de drie oprichters boden al in hun eerste boetiek, op de Boulevard Saint-Germain, eclectische voorwerpen aan die ze op hun reizen vonden. Naast die collecties, die alleen online en in de drie Parijse winkels verkrijgbaar zijn, biedt het huis ook een beperkte editie van de vier meest iconische kaarsen aan. De geuren roos, bes, vijg en tuberoos worden gepresenteerd in mooie grafische verpakkingen die zijn bedacht door de ontwerper Yorgo Tloupas. Voor de gelegenheid ontwierp hij ook een elegante kaarsenpot. Deze unieke stukken vind je bij Senteurs d'Ailleurs in Brussel, in een gloednieuwe winkel die twee keer zo groot is als voorheen. Je vindt er ook de exclusieve geuren van Collection 34 en ongewone kaarsengeuren zoals kweepeer, eik of thee.