Wat mannen wel willen, zijn simpele maar doeltreffende, no-nonsense en vooral gebruiksvriendelijke producten, met een frisse en niet-plakkerige textuur, een onmiddellijke werking en het liefst in tubes of handige pompjes verpakt, vertelt Cammie Cannella, Vice President Worldwide Education & Customer Relations bij Kiehl's. En zij kan het weten want op eigen bodem is maar liefst zo'n veertig procent van het cliënteel van het Amerikaanse cosmeticamerk mannelijk. Een hele prestatie als je weet dat het in België vooral vrouwen zijn die verzorgingsproducten aanschaffen voor manlief. Zijn meest voorkomend...

Wat mannen wel willen, zijn simpele maar doeltreffende, no-nonsense en vooral gebruiksvriendelijke producten, met een frisse en niet-plakkerige textuur, een onmiddellijke werking en het liefst in tubes of handige pompjes verpakt, vertelt Cammie Cannella, Vice President Worldwide Education & Customer Relations bij Kiehl's. En zij kan het weten want op eigen bodem is maar liefst zo'n veertig procent van het cliënteel van het Amerikaanse cosmeticamerk mannelijk. Een hele prestatie als je weet dat het in België vooral vrouwen zijn die verzorgingsproducten aanschaffen voor manlief. Zijn meest voorkomende klachten ? Ingegroeide haartjes, overtollig talg en een droge huid. En sinds kort dus ook een vermoeide uitstraling al wordt daar door de beautyindustrie gretig aan gewerkt. 1. Shiseido Men bestaat in 2014 tien jaar en Total Revitalizer, het sterproduct van het gamma, telt er nu een oogverzorging bij. De Total Revitalizer Eye (15 ml : 55 euro) met vitamine A acetaat, gist- en rozemarijnextract belooft niet alleen het aanmaken van hyaluronzuur te bevorderen en de afbraak ervan tegen te gaan, het wil ook wallen en kringen aanpakken voor een jeugdige en vooral frisse blik. In de parfumerie. www.shiseido.be 2. De formule van de Anti-Fatigue Gel van Yves Rocher (50 ml : 19,90 euro) berust op een cafeïnerijke plant die de huid moet boosten evenals een duindoornextract dat de productie van collageen, elastine en hyaluronzuur meent te stimuleren. Een 2-in-1 verzorging dus die zowel een vale teint als huidverslapping wil aanpakken. www.yves-rocher.be 3. De In-Flight Refreshing Facial Mist (75 ml : 15 euro) maakt deel uit van de vertrouwde Travel-Tested Solutions van Kiehl's, ontworpen om de huid tijdens het reizen voldoende te hydrateren en voeden. Ondertussen heeft deze verfrissende spray met cactusbloem, ginseng en een mix van lavendel, geranium en rozemarijn zijn weg ook gevonden naar tal van bureaulades en handschoenenkastjes als oppeppertje tussendoor. In de Kiehl's-verkooppunten en op de site. www.kiehls.be 4. Slaapgebrek en stress zijn net zoals uv-stralen, sigaretten en pollutie boosdoeners die het verouderingsproces van de huid versnellen door haar proteïnegehalte te verminderen. Age Fitness Advanced Day Care van Biotherm (50 ml : 55 euro) wil die schade voorkomen met o.a. spirulina, een alg die ook bekend is als voedingssupplement. De dagcrème werkt ook exfoliërend en verzekert een egale en alles behalve doffe teint. In de parfumerie. www.biotherm.be 5. De Taurine Shots van Hayaseï (6 x 15 ml : 6,90 euro) werken volgens Mohamed Zahhar, oprichter en CEO van het jonge Franse merk, als "Red Bull voor de huid". Haya-seï betekent dan ook niet voor niets snelle energie in het Japans, "onze antioogwallenpatches en deze shots zijn ontwikkeld voor mannen met een drukke levensstijl die af en toe een opkikkertje kunnen gebruiken, bijvoorbeeld voor een belangrijke meeting of na een avondje uit", aldus Zahhar. Bij Ici Paris XL en Di. www.iciparisxl.be en www.di.be Door Delphine Stefens