Armani Make-up

Wie ? Armani is gekend voor zijn vrouwvriendelijke, flatterende mode.
...

Wie ? Armani is gekend voor zijn vrouwvriendelijke, flatterende mode. Wat ? Dat gaat ook op voor zijn make-uplijn, waar fijne, transparante texturen een heel natuurlijke make-up mogelijk maken. Meerdere lagen geven een intenser resultaat, zonder cake-effect. Het geheim zit hem in de Microfiltechnologie, een procedé uit de textielindustrie dat kleur met transparantie verzoent. Waarom ? Voor de verfijnde texturen, de mooie kleuren en de moderne lichtgewichtverpakkingen van designgoeroe Fabien Baron. Bestsellers Armani is bekend voor zijn foundations, maar ook de heldere kleuren van de lipsticks vallen in de smaak. Wanneer ? Oktober. Waar ? Exclusief bij Parfuma, Eiermarkt 31, 2000 Antwerpen. Wie ? Bobbi Brown is een Amerikaanse make-up artist die begin jaren tachtig in New York begon te werken en gefrustreerd raakte door de schreeuwerige kleuren en de overdadige make-uplooks die toen erg trendy, maar zelden flatterend waren. Wat ? In 1991 lanceerde ze in Bergdorf Goodman een lijn van tien lipsticks in neutrale bruintinten die onmiddellijk een succes werden. Andere department stores, steden en landen volgden, en ze wekte de interesse van Estée Lauder, die haar merk in 1995 kocht. "Schoonheid is eenvoudig, echt en binnen handbereik", luidt haar filosofie, en daar kunnen veel vrouwen zich in vinden. Haar toegankelijke beauty- en lifestyletips krijgen veel bijval en maken van Brown een lifestylegoeroe met succesvolle boeken en een eigen tv-show. Waarom ? Flatterende kleuren blijven haar troef. Haar make-upborstels zijn bekend voor hun kwaliteit. Bestsellers Lang houdende oogschaduwcrème en eyelinergel, en de crèmeblush. Wanneer ? November. Waar ? Selectieve distributie in de parfumerie. Info : 02 716 85 19. Wie ? Shelley Barrett, een agente bij een modellenbureau, hoorde de verzuchtingen van modellen en stylisten over onbestaande producten en besloot na tien jaar haar agentschap in Sydney over te geven en de beautybusiness in te stappen met innoverende producten, verpakt in funky roze. Wat ? Dit Australische merk doet in 'slimme' producten, zoals oogpotloden met een slijper geïntegreerd in de dop, wattenstaafjes met oogreiniger of dissolvant om snel en secuur bij te werken, foundation én concealer in een flacon en een verwarmde wimperkruller. BestsellerGlossed gesatineerde lichaamscrème voor filmsterrenbenen en Airbrush in a can. Wanneer ? De verzorgingsproducten zijn hier al een tijdje, sinds kort is ook de make-uplijn beschikbaar. Waar ? Exclusief bij The Cosmeticary, Ortsstraat 11B, 1000 Brussel, 02 346 89 62. Of online bestellen op www.cosmeticary.com. Meer info over het merk : www.modelco.com. Wie ? In 1957 maakte de Japanse apotheker Yoshikiyo Nowatari een hydraterende crème voor een klant die al lang last had van een erg droge huid en de vette producten beu was die toch niet hielpen. Deze niet-vette crème op basis van glycerine en vitamines groeide uit tot een bestseller in Japan onder de naam Yuskin A. Wat ? Yu-Be is het Japanse equivalent van Elisabeth Ardens Eight Hour Cream : je kunt het gebruiken om alle ruwe en droge plekjes te verzachten en te hydrateren en om irritaties als brandwonden en zonneslagen te kalmeren. Sumiyo Tsuzuki, de eerste vrouw die erin slaagde om de top van de Mount Everest te bereiken, gebruikte het product om haar huid te beschermen tegen de barre weersomstandigheden tijdens de tocht. Wanneer ? Beschikbaar. Waar ? Exclusief bij The Cosmeticary, Ortsstraat 11B, 1000 Brussel, 02 346 89 62. Of online bestellen op www.cosmeticary.com. Info www.yu-be.com Wie ? De Amerikaanse firma Klein-Becker is vooral bekend voor zijn voedingssupplementen en heeft ook enkele cosmeceutische producten onder de naam StriVectin. Wat ? Het merk ontwikkelde een antistriemencrème en deelde een hoop stalen uit om ze te laten testen in een marktonderzoek. Omdat er geen specificaties stonden op de verpakking, smeerden verscheidene kandidaten het spul op hun gezicht en ontdekten dat het eveneens een goede antirimpelcrème was. De formule werd aangepast voor het gelaat, verder bestaat er ook nog een oogcrème. Handcrèmes zijn op komst. Bestseller StriVectin-SD is een van Amerika's best verkopende antirimpelcrèmes. Wanneer ? Beschikbaar. Waar ? Ici Paris XL. Info : +33 252 462 222. Wie ? De Zwitserse dokter Paul Herzog wist zuurstof te stabiliseren in een emulsie waar chirurgen hun handen mee ontsmetten zonder de huid uit te drogen, zoals bij desinfecterende zeep het geval is. Zijn vrouw Karin was schoonheidsspecialiste en testte het product op haar gelaat. Ze merkte dat haar teint helderder en frisser werd. Ze overtuigde haar man om zich in de rol van zuurstof in huidveroudering te verdiepen en in 1990 slaagde hij erin om zuurstof met vitamine A in een crème te combineren. Wat ? Alle producten bevatten liquide zuurstof, wat de teint frisser maakt en de huid weer in evenwicht brengt. Door de ontsmettende eigenschappen zouden ze ook resultaat hebben bij acne. Waarom ? Verscheidene beroemde fans zoals Cameron Diaz, Linda Evangelista en Stella McCartney zorgden voor een echte hype. Het zuurstofconcept werd gekopieerd door andere merken, maar zonder de resultaten te evenaren. Bestseller De Vita-A-Kombi is de basis van het gamma en nog altijd een van de best verkopende producten. Waar ? Enkele schoonheidsinstituten in het Antwerpse. Meer info : 03 237 15 05 of www.karinherzog.be. Wie ? Een schoonheidsspecialiste en een zakenman ontmoetten elkaar in Miami en verhuisden in 1995 naar New York. Eric had een gevoelige huid en dus een hekel aan scheren, tot Myriam een olie voor hem maakte die hem een pijnloze en irritatievrije scheerbeurt gaf. Enthousiast overtuigde hij haar om samen een winkeltje te beginnen. Een artikel in The New York Times maakte hen bekend bij het grote publiek : niet veel later openden ze een tweede winkel en lanceerden ze een volledige lijn van natuurlijke scheerproducten. Ze dokterden een vierstappensysteem voor de perfecte scheerbeurt uit en schreven er een boek over. The Art of Shaving werd een van de best verkopende mannenmerken in de department stores en kreeg verkooppunten in de rest van Amerika en twintig andere landen. Wat ? Myriam gebruikte haar kennis van aromatherapie en oosterse geneeskunde voor een reeks natuurlijke producten. De zuivere essentiële oliën en plantaardige ingrediënten zouden scheerbrand, ingegroeide haren en snijwondjes vermijden en sneller doen genezen. Het merk heeft ook scheermesjes in huis, gemaakt volgens de regels van de kunst. Wanneer ? Nu beschikbaar. Waar ?In Antwerpen bij Verso : 03 226 92 92, Kapsalon Albert : 0486 30 04 62 en La Maison du Parfum : 03 475 24 94. In Brussel bij Seame : 02 344 44 40 en Ecce : 02 503 53 67. Info www.theartofshaving.com. Wie? Wet n Wild behoort tot de top tien van de grootste cosmeticamerken in de Verenigde Staten en stak drie jaar geleden de oceaan over om Europa te veroveren. Wat ? Nu is België aan de beurt om door de knieën te gaan voor de make-up met een onklopbare prijs-kwaliteitverhouding en een ruim kleurenpalet. Bestseller De nagellakken. Wanneer ? Nu beschikbaar. Waar ? Exclusief bij een honderdtal Di-winkels. Info 02 412 20 60, www.wnwbeauty.com.Wie ? Deze schoonheidsspecialiste verwende begin jaren tachtig haar trouwe klanten met zelfgemaakte producten. Ze gaf hen een badolie mee als cadeautje, waarop iemand er prompt honderd kocht voor haar vrienden. Die bestelden op hun beurt bijna allemaal opnieuw, en in 1985 besloot ze om haar eigen bedrijfje op te richten. In 1994 opende ze een boetiek en amper vijf jaar later verkocht ze haar merk aan Estée Lauder, waar ze als creatief directeur voor Jo Malone bleef werken. Begin dit jaar gaf ze haar ontslag om zich op nieuwe projecten te concentreren. Wat ? Jo Malone is bekend voor haar colognes die je onderling kunt combineren om een persoonlijke geur te maken. Maar ze heeft ook een uitgebreide huidverzorgingslijn in eenvoudige, stijlvolle verpakkingen. Bestsellers Nutmeg & Ginger is nog altijd een succesnummer, net als Lime, Basil & Mandarin. Wanneer ? Voorjaar 2007. Waar ? Waarschijnlijk in enkele geselecteerde parfumerieën. Wie ? Toen de Canadese visagist-fotograaf Frank Toskan en zakenman Frank Angelo elkaar in het midden van de jaren tachtig in Toronto ontmoetten, waren ze het eens dat een veelzijdige make-up voor fotoshoots een gat in de markt was. Ze sloegen de handen in elkaar en lanceerden Make-up Art Cosmetics in 1985, dat in de jaren negentig bij het grote publiek bekend geraakte als een van de eerste make-up artist-merken. Het concept werd enorm populair en M.A.C. inspireerde verscheidene nieuwe lijnen. Het merk werd later overgenomen door Estée Lauder. Wat ? M.A.C. is ontworpen voor alle rassen, geslachten en leeftijden, luidt het motto, wat resulteert in een erg uitgebreid gamma aan kleuren en producten. Het merk is bekend voor zijn exuberante ambassadeurs als travestiet Ru Paul, zanger Elton John en make-up addict Christina Aguilera. Iconen als Liza Minelli en Catherine Deneuve ontwierpen al speciale edities voor M.A.C. Het heeft een eigen fonds dat wordt gespijsd met de opbrengst van de Viva Glamlipsticks en dat verscheidene aidsorganisaties steunt. Bestsellers Visagisten zijn vooral weg van de foundations en oogschaduw, omwille van de geconcentreerde pigmenten. Wanneer ? Begin 2007. Waar ? Schrijnwerkersstraat 21, 2000 Antwerpen. Info www.maccosmetics.com. Wie ? Tien jaar geleden ontstond er een verzorgingslijn rond de peelings die de firma toen al twintig jaar leverde aan dermatologen en plastisch chirurgen. Wat ? Omdat de verzorging is toegespitst op de getraumatiseerde huid die net een peeling heeft gehad, zijn de producten bijzonder mild en geschikt voor de gevoeligste huidtypes. De lijn richt zich vooral op huidproblemen als veroudering en acne. Dagelijks reinigen, hydrateren, voeden en beschermen (zonnecrème !) vormt de basis van een gezonde huid, luidt de filosofie. Bestseller Re-Nutriv Ace. Wanneer ? Oktober Waar ? Ecce, Naamsestraat 79, 1000 Brussel, 02 503 53 67. Info www.skintech.info Wie ? Stella McCartney is, net als haar beroemde ouders, een overtuigde vegetariër en dierenrechtenactiviste. Als een van de bekendste voortrekkers van de ecochictrend bewees ze met haar eerste parfum dat eco ook glamoureus kan zijn. Wat ? De lichaamslijn van Stella's parfum geeft aan wat we kunnen verwachten : milieuvriendelijke producten op basis van plantenextracten en organische actieve ingrediënten. Uiteraard zonder kunstmatige bewaarmiddelen en niet getest op dieren. Wanneer ? Begin 2007. Waar ? Waarschijnlijk enkele geselecteerde parfumerieën. Door Sofie Albrecht