HET GEZICHT VAN DE SLIPJES

© GF

DAN BEN JE AL EENS HET GEZICHT VAN EEN WERELDWIJDE CAMPAGNE. IN HET GEVAL VAN MATTHEW TERRY LAG DE FOCUS WAT LAGER.

Het twintigjarige model Matthew Terry pronkt deze lente in tijdschriftenadvertenties en reclamefilmpjes voor een nieuw slipje van Calvin Klein Underwear, de Bold. We hadden een korte ontmoeting met het voormalige supermarkthulpje uit Pennsylvania in een fotostudio in Milaan.

Matthew Terry : “Ik wou eigenlijk fitnesscoach worden. Ik behaalde mijn vergunning. Maar een goede baan vinden is op dit moment allesbehalve gemakkelijk, zeker in Pennsylvania. Op de middelbare school vroegen ze me vaak waarom ik het niet als model probeerde. En ik antwoordde dan altijd : ach neen, misschien, wie weet, ooit een keer. Toen ik twintig werd, dacht ik : misschien is het straks wel te laat, ik begin er beter nu aan. Ik heb mijn foto’s rondgestuurd en ben terechtgekomen bij het agentschap Ford. Zij hebben me ingeschreven voor de modellenwedstrijd van V Man, een Amerikaans tijdschrift. En die wedstrijd heb ik gewonnen, samen met een andere jongen.”

“De finalisten van de wedstrijd werden gefotografeerd door Steven Klein : mijn eerste echte shoot. Ik kreeg daarna geregeld opdrachten. Ik deed veel castings, en op een dag werd ik naar Calvin Klein gestuurd. Ze lieten me vier, vijf keer terugkomen. Ik wist niet eens wat ze precies zochten. En toen lieten ze me weten dat ik naar Californië zou gaan voor de ondergoedcampagne, opnieuw met Steven Klein als fotograaf. Pas tijdens de tweede opnamedag drong het tot me door dat ik de ster van de campagne zou worden. Er waren nog enkele andere jongens, maar ik was de enige die in elke shoot mocht opdraven. I was like, what’s going on here ?

“Ik heb geworsteld in de middelbare school. Ik droeg een minuscuul broekje. Er kwamen hopen mensen kijken. Om maar te zeggen dat ik het niet zo’n probleem vond om in ondergoed te poseren. Al duurt het natuurlijk altijd wel even voor je je echt op je gemak voelt.”

“Mijn tante en mijn broer werken in Manhattan. Zij zagen het niet echt zitten om me halfnaakt op reusachtige billboards te zien. Maar het is natuurlijk wel een geweldige ervaring. Om niet te zeggen : een droom die werkelijkheid wordt. Ik hoor van zowat iedereen dat deze campagne mijn leven gaat veranderen. Misschien wel.”

“Ik zit erbij en kijk ernaar, en wacht hoe het verhaal zich verder ontspint.”

DOOR JESSE BROUNS

“PAS TIJDENS DE TWEEDE OPNAMEDAG DRONG HET TOT ME DOOR DAT IK DE STER VAN DE CAMPAGNE ZOU WORDEN.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content