Intensieve training of krachttraining - Diner avond voordien Voor 4 personen

400 g zalmfilet
...

400 g zalmfilet 200 g sperziebonen, schoongemaakt 100 g diepvrieserwtjes 100 g peultjes 1 ui, fijngehakt 3 el olijfolie 1 handvol verse koriander 2 zakjes rijst VOOR DE MARINADE: 4 el sojasaus, 1 el vissaus 1 el citroensap 2 tl rijstwijn 2 el bruine suiker 1 el sesamolie 2 teentjes knoflook, fijngehakt 1 el sesamzaad 1 el maïzena Doe alle ingrediënten voor de marinade in een kom en meng goed. Verdeel de zalm in 4 moten en leg ze in de helft van de marinade. Plaats in de koelkast en laat een halfuur marineren. Zet ondertussen een pot op het vuur en breng water aan de kook. Kook de sperziebonen, haal de pot van het vuur en voeg de erwten en de peultjes toe. Laat nog enkele minuten blancheren en giet af in een vergiet. Spoel met koud water om de groene kleur te behouden. Fruit de ui in 1 eetlepel olijfolie en voeg het bonenmengsel toe. Giet er de resterende marinade op. Zet opzij en houd warm. Kook intussen de rijst gaar volgens de instructies op de verpakking. Verwarm de olie in een pan met antiaanbaklaag en bak de zalmmoten aan beide zijden bruin gedurende 4 minuten. Schik het bonenmengsel in een schaal en leg de zalmmoten erop. Versier met de korianderblaadjes en de rijst. Bereidingstijd: 30 min. + 30 min. marineren. Voedingswaarde per portie: 655 kcal 70 g koolhydraten 29 g eiwitten 28 g vetten