Gezien de huidige rage van voedingssupplementen leek het ons tijd om terug te keren naar de basis, met name de levensmiddelen zelf en hetgeen zij ons aanbrengen", zegt Christian Gustin, commercieel directeur van de BFV (Belgische Fruitveiling). Hij is een van de spilfiguren achter een kleine revolutie die zich in het hart van de Haspengouwse fruitstreek heeft ingezet. Er is zelfs een website aan gewijd met de veelzeggende naam www.fruitrevolution.be. Filip Lowette en Jos Craemers, directeurs van respectievelijk de veiling van Sint-Truiden (Truval) en Borgloon (Eburon), verwelkomen de bezoekers op deze site met twee slogans : Back to basics en Fruit is trendy. Onder deze niet zo nieuwe leuzen pakt de site uit met iets dat wél heel nieuw is, namelijk een antioxidantenschijf waarmee iedereen online kan berekenen hoeveel antioxidanten hij die dag heeft binnen- gekregen, uitgedrukt in zogenaamde ORAC-waarden. Onderzoeker Joël Pincema...