"Door de komst van de smartphone zijn horloges meer dan ooit modieuze accessoires. Dat is niet onze insteek: wij willen juist het klassieke uurwerk terugbrengen. Als kind speelden we al in het atelier van onze grootvader, die horloges verzamelde en ee...

"Door de komst van de smartphone zijn horloges meer dan ooit modieuze accessoires. Dat is niet onze insteek: wij willen juist het klassieke uurwerk terugbrengen. Als kind speelden we al in het atelier van onze grootvader, die horloges verzamelde en een indrukwekkende collectie achterliet. Hij was ook degene die ons adviseerde om ontwerpen strak en simpel te houden. Onlangs vonden we een oud boek met zijn aantekeningen. We vonden er inspiratie in voor ons derde model, The Chronograph. Daarvoor houden we nu een crowdfundingcampagne op Kickstarter, waarna de productie kan starten in een Duitse fabriek. Daarnaast willen we ook internationaal verder groeien. We komen uit een Roeselaarse familie en hebben daar ook een winkel, wat betekent dat ons merk echt Belgisch is. Maar voor ons is de wereld een dorp, en onze webshop ontving al bestellingen uit Duitsland, Spanje en Zuid-Afrika. Toen onze eerste collectie veel sneller dan verwacht was uitverkocht, zaten we trouwens zes maanden zonder stock. Je moet dus overal op voorbereid zijn. We vliegen elkaar weleens in de haren, maar dankzij onze diploma's rechten en economie en een duidelijke taakverdeling vullen we elkaar perfect aan."