T-ShirtArt (voor m/v) vraagt internationale kunstenaars om T-shirts te ontwerpen die on- line verkocht worden in limited edition, met fairtradelabel. I love what you hate, voor hem en haar (26 euro), www.tshirtart.eu
...

T-ShirtArt (voor m/v) vraagt internationale kunstenaars om T-shirts te ontwerpen die on- line verkocht worden in limited edition, met fairtradelabel. I love what you hate, voor hem en haar (26 euro), www.tshirtart.eu Het Britse Howies (voor m/v) wil mensen aan het denken zetten met zijn slogans en prints. Shop local, vrouwenshirt uit organisch katoen (30 euro), www.howies.co.uk Labrador (voor m/v/kids), onlinelabel van de Antwerpse Ilse Pierard met vrolijke dieren op handgemaakte T-shirts. Rainbow Wolf, vrouwenshirt (35 euro), www.labradorshirts.be Modeontwerper Hussein Chalayan ontwierp 4 uitsluitend online verkrijgbare T-shirts (voor m/v). In Shadows, voor hem en haar (67 euro), www.husseinchalayan.com Kukuxumusu (voor m/v/kids) is een Spaans T-shirtmerk met grappige figuurtjes. Pedro, kindershirt (7,5 euro), www.kukuxumusu.com Het Zweedse T-Post (voor m/v) lijkt op een tijdschriftabonnement, maar in plaats van een magazine ontvang je elke 6 weken een T-shirt met actueel nieuws gedrukt op de binnenkant. Per editie betaal je 26 euro, www.t-post.se. Designers Against Aids (voor m/v) is een Belgisch initiatief waarbij internationale artiesten en ontwerpers ieder seizoen een T-shirt ontwerpen. Liebe über alles van Girls From Omsk, uniseks (20 euro). DAA verkoopt via www.designersagainstaids.com, www.streep-je.com of www.dailyobsessions.com Het Amerikaanse American Apparel (voor m/v/kids) maakt kleurrijke T-shirts maar ook andere basics als jurkjes en ondergoed, met fairtradelabel. Auberginekleurig shirt, voor hem en haar (18 euro), www.american apparel.net De Britse Katharine Hamnett was in de jaren tachtig al beroemd met haar slogan-T-shirts (voor m/v) gemaakt van 100 % biologisch katoen. Stay alive in 85, vrouwenshirt (67 euro), www.katharinehamnett.com Threadless (voor m/v/kids) is een voortdurende, wereldwijde T-shirtwedstrijd. Wekelijks worden 6 ontwerpen verkozen en gedrukt. We do what? voor hem en haar (18 euro), www.threadless.com Door Elke Lahousse