MdN is in Franse handen en heeft met jou een Franse artistiek directeur. Toch benadrukken jullie dat het een Belgisch merk blijft.
...

MdN is in Franse handen en heeft met jou een Franse artistiek directeur. Toch benadrukken jullie dat het een Belgisch merk blijft."Een deel van het team zit nog altijd in België. Ik kom een paar keer per maand naar hier om te overleggen. De stijl van het merk sluit ook opnieuw meer aan bij het Mer du Nord van vroeger. We wilden de laatste jaren te veel inspelen op de trends, waardoor we het eigen DNA wat uit het oog verloren waren. Dat hebben we nu rechtgezet." Hoe zou je die stijl omschrijven?"Vrouwelijk en zonder complexen. We hebben typisch mannelijke kledingstukken herwerkt tot hypervrouwelijke kleren, met veel aandacht voor de stoffen en de snit. Want het is met kleine ingrepen in de snit dat een klassiek stuk als een double-breasted blazer er toch modern kan uitzien." Hoe reageert de klant?"Zoals dat gaat met een herlancering verlies je klanten en krijg je er nieuwe bij. We merken dat ook de oude Mer du Nord-klanten stilaan hun weg terugvinden. We hebben nu vier winkels in België en één in Parijs. We zouden graag in de directe toekomst nog een winkel in Antwerpen openen. En dan over een jaar of vijf ook de Aziatische markt betreden. Ik denk dat onze preppy stijl daar zou aanslaan."