1. Volume Haar, wij willen haar zien. Niet alleen mag het een flinke lengte hebben, vooral het volume is belangrijk : Brigitte Bardot achterna. "We zien dat volume, krullen en golven weer kunnen. Het mag zelfs getoupeerd zijn," legt make-upartist Marc Tubex van de Antwerpse kapper Soap uit. "Mensen vragen al om bollere kapsels."
...

1. Volume Haar, wij willen haar zien. Niet alleen mag het een flinke lengte hebben, vooral het volume is belangrijk : Brigitte Bardot achterna. "We zien dat volume, krullen en golven weer kunnen. Het mag zelfs getoupeerd zijn," legt make-upartist Marc Tubex van de Antwerpse kapper Soap uit. "Mensen vragen al om bollere kapsels."Aveda Air control (1) (19,83 euro), een droge haarlak op basis van jojoba en vlaszaad. Dat heeft de eigenschap hard te worden als het droogt en zorgt zo voor versteviging van het kapsel, zonder het te verzwaren. Info : vanaf februari bij de Aveda-salons. Rock 'n' Hold-gel en spray van New Wave Wella (2) (3,49 euro), dat extra lang houdt, zodat ook na uren tafelen, dansen en uitgaan het volume blijft. Het belooft tot acht uur hitte- en transpiratiebestendig te zijn. Info : vanaf januari in de supermarkt. Workforce 09 van Redken (3) voor maximaal volume en controle (15,20 euro). Info : bij de kapper. 2. Krullen Helemaal in de lijn van de volumetrend : van sluik haar waar beweging in gebracht wordt, over pijpenkrullen, permanents of uitbundig kroezelend haar, het kan allemaal. Zowel in een natuurlijke look, als in een extravagant gestyled kapsel voor een avond. "Het mag extravagant. Ook asymmetrisch is in," zegt Carolijn Domensino, "maar punkkapsels zijn nu wel ongeveer voorbij."Motion Gelee playball (4) (14,85 euro) van L'Oréal Tec. De doos won onlangs de verpakkingsoscar 2005. Info : bij de kapper. Molding Fibres (5) (vanaf 5,99 euro) van Hennaplus Botanical Styling : de vezels versterken de haarstructuur en zijn dus ideaal voor een krullend effect. Info +31 226 364 411. 3. Glans Uit onderzoek blijkt dat bijna 80 procent van de vrouwen graag haar wil dat glanst. Komt goed uit, want het mag glimmen in 2006. Zelfs een kuifje à la James Dean komt terug. Het haar kan gedragen worden in een strenge middenscheiding of een lage zijscheiding, zowel voor mannen als vrouwen. Chroma Perfect van Kérastase (6), een reinigende verzorging, die na het wassen de kleur fixeert en het haar doet glanzen. Info : bij de kapper. Spray Gloss (12,15 euro) of Eclat Lumiere (14,30 euro) van Rene Furterer (7). Info : bij de kapper of apotheek. Nutri-Gloss van Elsève (8), glanscrème (4,99 euro) die zonder spoelen het haar voedt en doet glanzen. Met microparels die het licht weerkaatsen. 4. Babyblond Koper houdt nog even stand, maar moet stilaan plaats ruimen voor een minstens even felle en opvallende kleur : platinablond à la Gwen Stefani. "Een moeilijke trend, want het is heel moeilijk om lang haar mooi te blonderen," vindt Carolijn Domensino. Helemaal meisjesachtig wordt het als je die kleur combineert met dat andere fenomeen dat weer zijn intrede doet : de paardenstaart. Pantene Pro-V Blonde Suprême (9) (4,99 euro), een kleurverzorging met zonnebloemextract. Info : in de supermarkt. Color Extend highlight fuel van Redken (10), voor een wekelijkse oplichting van de kleur. Info : bij de kapper. 5. Accessoires Niet alleen sieraden zijn kleurrijk en dominant aanwezig, ook in het haar draag je accessoires : bloemen en spelden. Maar de topper deze zomer is de haarband en de diadeem. Zowel voor mannen als vrouwen. Ook de pony blijft, al is hij dit jaar ronder en voller. En langer : hij mag bijna over de ogen komen. Biguine diademen of haarspelden (11) vanaf 8 euro, info : 02 644 61 44 of www.biguine.com Diademen (9 euro) en spelden (vanaf 4 euro) van Jean Louis David (12). Info : www.jeanlouisdavid.com.