1. KÉRASTASE CRISTALLISTE SHAMPOOING PERFECTEUR MULTI-LUMIÈRE (250 ML : 16,50 EURO)

Belooft : stralend haar dat licht aanvoelt.
...

Belooft : stralend haar dat licht aanvoelt. Getest : dit product is bedoeld voor lang fijn haar, vermeldt de verpakking. Mijn korte, dikke haren genieten evenwel ook van het beloofde, luchtige gevoel én van een merkbare glans in deze nochtans siliconenvrije formule. De transparante shampoo heeft een aangenaam bloemenparfum en geeft een mild schuim. Bij de kapper.Belooft : bescherming voor gekleurd haar. Getest : 'geen sulfaten' en 'groene thee en arganolie', vermeldt de verpakking prominent. Er werden mildere alternatieven voor de verdoemde sulfaten gebruikt, maar dat maakt het nog geen milieuvriendelijk, natuurlijk product. Hoe zachter de formule, hoe beter voor de (al dan niet Inoa-) kleur. Arganolie zorgt voor de voeding, groene thee beschermt de kleur tegen oxidatie. Bij de kapper.Belooft : herstellen, voeden, glans. Getest : de meeste mensen willen dat hun shampoo goed schuimt en lekker ruikt. En zo is deze shampoo ook ontworpen : met een prominente fruitgeur en sterk schuimende reinigingsstoffen als hoofdingrediënten. Maar veel schuim is geen bewijs van een goede reiniging, wel van agressieve stoffen die je haar strippen. Het geheim van dit product zou in een speciale polymeer zitten die beschermt tegen schade, glad maakt en kroezen voorkomt. Grootdistributie. Belooft : murw gestyled en beschadigd haar reanimeren en volume geven. Getest : volume hebben we niet nodig en zwaar beschadigd is ons haar ook niet. Maar een shampoo die kan reanimeren wekt onze nieuwsgierigheid, alleen werd niet duidelijk welk ingrediënt uit de lijst dat zou kunnen. Het resultaat was (gelukkig) geen haardos à la Tina Turner. De zwoele geur vonden wij niet meteen een pluspunt, al is dat een kwestie van smaak, uiteraard. Bij Inno, Di, Kruidvat en Cora.Belooft : voelbare zachtheid en schitterende glans, dankzij arganolie. Getest : oliën zijn een hype in de haarverzorging, waarbij arganolie - ook het Marokkaanse goud genoemd - een van de populairste ingrediënten is. Het aparte nootaroma wordt in dit product gecamoufleerd door een zinnelijker geur. De basis van dit product : behoorlijk wat (standaard) schuimvormers, waar verscheidene vochtinbrengende ingrediënten tegenwicht bieden. " Miracle shampoo" is wat sterk uitgedrukt, maar aangenaam vinden we dit product wel. Bij de kapper. Info : www.schwarzkopf- professional.com ; 02 218 14 54 Samenstelling Sofie Albrecht