DE spiegel VAN SOFIE

1 © GF

Bent u op zoek naar een nieuwe geur voor hem ? Onze beautyspecialist testte zes mannenparfums.

1. BULGARI MAN (EDT 60 ML : 56 EURO)

De nieuwste creatie van Bulgari is volgens het boekje gemaakt : het design van de dop is een knipoog naar het zonnestraalmotief op de wijzerplaat van de Sotiriohorloges van het merk. De geur zelf is een goed gemaakte cocktail van klassieke ingrediënten (fris, hout en huidaroma’s). Discrete elegantie zonder weerhaakjes.

2. PAUL SMITH MAN 2 (EDT 50 ML : 48 EURO)

Op een zilverkleurige dop na werd het design overgenomen van Paul Smith Man. Qua geur is N°2 fruitiger en kruidiger. Grapefruit prikkelt meteen de neus, waarna eerder zoete aroma’s de kop opsteken. Een zeer prominente lavendelnoot houdt lang aan, maar gaat uiteindelijk kopje onder in eenmassa warm hout.

3. MARC JACOBS BANG (EDT 50 ML : 57 EURO)

De prijs voor de origineelste flacon is voor Marc Jacobs, die zijn nieuwe geur verpakt in een ingedeukte fles. De advertentie is iets minder origineel (Yves Saint Laurent poseerde al naakt in 1971 voor zijn eerste mannenparfum YSL Homme), maar je blik blijft gegarandeerd hangen aan de poedelnaakte Marc Jacobs, die niet meer draagt dan tattoos en een strategisch geplaatste reuzenflacon. Bang doet zijn naam eer aan met veel peper, maar ruikt volgens ons naar een houten kistje dure sigaren, onmiskenbaar mannelijk dus. Tabak, leer en hout versmelten met de huid, waarna het zachter wordt zonder te vervagen. Wij bleven snuffelen…

4. KENZO HOMME WOODY (EDT 50 ML : 49,33 EURO)

De eerste kennismaking doet denken aan een eau de cologne : fris en licht. Op smaak gebracht met kruiden (munt, basilicum en rozemarijn) en een snuifje peper, waarbij cederhout en vetiver voor de ruggengraat zorgen. De flacon is een matbruine versie van die van Kenzo Homme, de beroemde marinegeur van begin jaren negentig die een klassieker werd.

5. DAVIDOFF CHAMPION (EDT 50 ML : 56 EURO)

De geur ruikt zoals de verpakking doet vermoeden : spierballengerol dat herinnert aan mannenparfums van de jaren tachtig : citrusvruchten ! Kruiden ! Warm hout ! Frisse appeltoetsen geven het geheel een hedendaagse toets.

6. CHOPARD NOBLE VETIVER (EDT 50 ML : 57 EURO)

Vetiver is een van die klassieke ingrediënten die de laatste tijd weer aan populariteit winnen. Wie houdt van het groene, droge karakter van deze grassoort kan zowel bij de klassiekers (Guerlain Vetiver, Geoffrey Beene Grey Flannel) terecht als bij de nieuwe generatie (speciale vermelding voor Tom Ford Grey Vetiver en Prada Infusion de Vetiver). Vanaf november voegt Chopard Noble Vetiver toe aan het rijtje. ‘Noble’ in de zin dat vetiver hier zeer beheerst aanwezig is, net genoeg om iets gesofisticeerds te geven aan de klassieke mix van kruiden, leer en hout.

meer reviews op www.knackweekend.be/beauty

Samenstelling Sofie Albrecht

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content