Dat celebrity’s als Sharon Stone en Kim Catrall er hun koffer mee volladen is bekend. Crème de la Mer verovert nu ook het hart van gewone stervelingen.

Vijf jaar na haar mediagenieke lancering is Crème de la Mer een vaste waarde geworden in het segment van de luxecosmetica. Dat blijkt in ieder geval uit de aanhang waarop de crème mag rekenen. “Het valt op hoe trouw het kopers- publiek van Crème de la Mer is”, vertelt Patrick Rouzee, verkoopmanager bij Parfuma, de Antwerpse parfumerie die het exclusieve gamma verdeelt. “Hoewel het om een duur product gaat, zweren niet alleen zeer kapitaalkrachtige mensen bij deze crème. Sommige klanten houden er speciaal een budget voor opzij.”

Wat maakt Crème de la Mer zo uniek ? Het hoofdingrediënt, zeewier uit de Stille Oceaan, is op zich niet spectaculair. Er bestaan wel meer merken die zeldzame, organische stoffen in hun producten verwerken. De x-factor van Crème de la Mer ligt echter in de omslachtige manier waarop de ingrediënten verwerkt worden. De algenextracten ondergaan een drie maanden durende fermentatie vooraleer ze omgetoverd zijn tot een miracle broth met optimaal werkzame bestanddelen. Het eindproduct is méér dan de som van zijn delen. Die mirakel- bouillon dient als basis voor het hele gamma, dat inmiddels is uitgebreid met maar liefst negentien producten. Hét uithangbord blijft evenwel de Moisturizing Cream. “Het vochtinbrengende systeem van deze crème werkt dubbel”, aldus Patrick Rouzee. “De crème legt een filmpje op de huid dat uitdroging verhindert. Bovendien heeft er een continue afgifte plaats van vocht en mariene extracten. Het product maakt de huid niet alleen zachter en gladder, het remt ook ontstekingen in de huid en maakt de huid minder gevoelig. Niet voor niets bewijst de crème haar nut wanneer de huid door interne of externe invloeden schade heeft opgelopen.”

“Maar de crème is niet enkel geschikt voor probleemhuiden. Alle huidtypes zijn erbij gebaat. Dat is precies het bijzondere aan Crème de la Mer : of men nu een droge, een vette of een gevoelige huid heeft, de crème brengt de huid weer in balans. Extremen verschuiven als het ware naar het centrum. Het product kan ook op iedere leeftijd gebruikt worden.”

Prijs : 125 euro (30 ml), info: 02 716 85 19

Magnetisch geladen

Enkele maanden geleden kon een select publiek kennismaken met ‘The Essence’, een peperdure kuur (2100 euro voor 21 dagen) die hoge verwachtingen schept. Patrick Rouzee : “Behalve een maximale concentratie miracle broth bevat The Essence derivaten van de narcisbol. Die brengen de huid in een rustfase zodat ze optimaal kan regenereren. Het product heeft bovendien een magnetische lading die tegengesteld is aan de lading van de huid. Vermits ongelijke polen elkaar aantrekken wordt het product als het ware door de huid opgezogen. Intussen hebben enkele van onze klanten The Essence gebruikt en het resultaat mag er wezen. Uiteraard zit er geen plastisch chirurg in het product, maar de huid oogt wel opvallend strakker en gladder.”

Win Crème de la Mer

Weekend Knack geeft tien potten weg van de legendarische Crème de la Mer (30 ml, waarde 125 euro).

Bovendien maken 200 lezers kans op een luxueus stalenpakket (met miniatuurversies van de Crème de la Mer, van de oogcrème, van de Lifting Face Serum en de Lifting Intensifier).

Al wat u hoeft te doen is deze vraag beantwoorden : Wat is het hoofdingrediënt van Crème de La Mer ?

Antwoorden voor 1 februari via : www.knack.be/weekend en volg de wedstrijdlink

Anne Roggen

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content