Waarom richt je nu je pijlen op de mannenmarkt?
...

Waarom richt je nu je pijlen op de mannenmarkt? "Het idee van een mannencollectie zat al langer in mijn hoofd. Ik kreeg regelmatig de vraag van klanten, vrienden en familie wanneer ik eens breiwerk voor mannen zou maken. Maar ik vond nooit het juiste momen. Tot nu dus. We doen het heel goed qua verkoop bij de vrouwen, dus het was fijn om aan een nieuwe uitdaging te kunnen beginnen." Technisch gezien zijn het niet de eerste herentruien die je ontwierp. "Dat klopt. Zo'n tien jaar geleden maakte ik een trui in beperkte oplage, die ik overigens zelf nog veel draag. Het is een van mijn lievelingssweaters. Toen ik begon met het ontwerpen van de nieuwe collectie had ik dus zeker een leidraad. Wat meteen vaststond voor mij, is dat de truien kleurrijker mochten zijn dan wat je meestal bij mannenmode ziet. Ik vond het ook belangrijk dat de collectie aanleunde bij de vrouwencollecties die ik eerder maakte: fris en niet te hard of te hoekig, bijna poëtisch." Smaakt het naar meer of zal het bij een capsulecollectie blijven? "Het is niet de bedoeling dat we een volledig assortiment gaan brengen. De volgende twee jaar willen we ons vooral op breiwerk focussen. Misschien dat we na verloop van tijd ook T-shirts of sweatshirts uitbrengen, maar dat staat nog niet vast. Soms is het interessanter om je als ontwerper te verdiepen in datgene wat je al goed kunt."