Je begon je carrière bij het Duitse Sinn, dat professionele pilotenhorloges maakt en de eerste tien jaar ook de uurwerken van Bell & Ross vervaardigde.
...

Je begon je carrière bij het Duitse Sinn, dat professionele pilotenhorloges maakt en de eerste tien jaar ook de uurwerken van Bell & Ross vervaardigde. "Dat zorgde er mee voor dat Bell & Ross inspiratie haalde uit de luchtvaartwereld, maar nog belangrijker zijn mijn achtergrond als industrieel ontwerper en mijn functionalistische designfilosofie. Daardoor ging ik al snel kijken naar hoogtechnologische sectoren, waarin innovatie en tijdsmeting belangrijk zijn. De luchtvaart dus, maar ook de autosector. In een verzadigde markt moet ons merk zich hoe dan ook onderscheiden en blijven innoveren. Dat doen we ook in onze heritagecollectie, door nieuwe horloges een verouderde look te geven." De bewegingsruimte van een horlogeontwerper lijkt beperkt. Hoe hou je het spannend? "Het is leuk om van een wit blad te vertrekken en aan de slag te gaan met eender welk idee dat in je hoofd opkomt. Maar ik ontwerp net zo graag een horloge met een specifieke functie en positionering. Zeker als dat toegankelijk en betaalbaar moet zijn zonder aan de kwaliteit van het mechanisme te raken. Zulke beperkingen maken de uitdaging eens zo groot." Prikkelen mechanische uurwerken met verwijzingen naar oude instrumentenpanelen ook de jongere generaties?"Ik denk niet dat digitalisering daar veel aan verandert. Digitale horloges verouderen supersnel, terwijl mechanische uurwerken tijdloos zijn. Dankzij hun schoonheid en de traditie achter hun mechaniek hebben ze ook een grote emotionele waarde. Die is voor onze klanten belangrijker dan het functionele aspect."