Bestsellers in remake

Estée Lauder vult zijn Re-Nutrivgamma aan met drie liftende crèmes.

In tijden van spaarzaamheid zoekt de klant die maar één keer geld wil uitgeven aan een goed verzorgingsproduct, zijn heil bij merken die hun sporen hebben verdiend. Tenminste, dat hopen die merken.

Morgen resultaat, graag

Er komt nogal wat uit het cosmeticalab tegenwoordig. Vaak gebaseerd op medisch onderzoek, waarbij genen worden ontrafeld en het geheim van de eeuwige jeugd bijna onthuld lijkt. Maar voorlopig moeten we vertrouwen op verzorgingsproducten die – hopelijk – doen wat ze beloven. Producten die al jaren op de bestsellerlijst staan, lijken de veiligste keuze. Maar zelfs die hebben het niet makkelijk. De klant van nu is ongeduldig en verwacht, mede door de snelle resultaten in de cosmetische geneeskunde, direct resultaat. Daarom updaten grote merken hun formules, ook om de klanten te laten weten dat zij in ‘moderne’ handen zijn.

Estée Lauder is een mooi voorbeeld van een vertrouwd merk dat toch sleutelt aan de formules van paradepaardjes, zoals Night Repair (inmiddels Advanced Night Repair) en het luxe Re-Nutrivgamma dat door Estée Lauder zelf in 1958 werd gelanceerd om verschillende huidproblemen tegelijk aan te pakken : rimpels, verslapping, pigmentvlekjes, enz. Dat gamma krijgt er nu drie liftende crèmes bij. Een verandering in de formules durft Lauder wel aan, want ook verknochte gebruikers zijn blijkbaar in voor nieuw avontuur. Jane Hertzmark Hudis, Global Brand President of Estée Lauder, zegt in vakblad WWD dat klanten nieuwe lanceringen erg verleidelijk vinden. “Omdat er voortdurend nieuwe technologieën uitkomen, hebben wij ze geïntegreerd in de bestaande Re-Nutriv-lijn.” En Lauders huidbioloog Dr. Nadine Pernodet, Executive Director of Global Research and Development, licht toe : “De nieuwe formule helpt de huid meer energie te produceren, en dat betekent dat er minder schade is door vrije radicalen.” En dat klinkt ook de Lauderklant als muziek in de oren. Als extra service komt er een speciale internet community voor de gebruiksters van de Re-Nutriv Ultimate Lift Age Correction Collection.

Hightech tot in de spa

Typerend voor de toonaangevende merken is de samenwerking die ze aangaan met universiteiten en instituten. Het Zwitserse Valmont bijvoorbeeld, in 1905 gegroeid uit de befaamde, gelijknamige gezondheids- en wellnesskliniek in Montreux, ging in 2005 een partnership aan met de prestigieuze Ecole Polytechnique Fédérale Lausannoise (EPFL). Dat leidde tot de uitbouw van de rimpelwerende verzorgingslijn AWF met een serie Prime Generation-producten. Deze hebben bijgewerkte formules die alle behoeften van de huidcellen aan suiker, vetstoffen en eiwitten dekken, geheel volgens de laatste trends. Ook de populaire peptidecocktail ontbreekt niet. Valmont ontwikkelt al 25 jaar cosmetica tegen huidveroudering, gesteund op de ontdekkingen van het voortrazende celonderzoek. “HP-DNA, natief collageen, studies rond stamcellen en celuitwisselingen… Elke etappe biedt nieuwe vooruitzichten in de cosmetica”, zegt Sophie Vann-Guillon, Chief Operation Officer van Valmont. “Voor onze 25ste verjaardag, en om onze technische reputatie nog te versterken, wilden we verder gaan met deze geavanceerde celtechnologie.” De nieuwsgierige klant kan de producten uitproberen in de Valmontspa’s, een troef die meerdere klassieke merken uitspelen, want een extra service.

Je bent jong en je wilt wat

De nieuwe, jonge en zoekende klant moet dus voortdurend verleid worden. Ook Shiseido pakt begin volgend jaar uit met een aanvulling op zijn Benefiancelijn. Deze bestseller sinds 1966 heeft zijn populariteit te danken aan de resultaten, de verfijnde texturen en het feit dat de producten voor hun tijd erg modern waren. Benefiance biedt volume en comfort voor de droge, rijpere huid en bevat bio-hyaluronzuur, een belangrijk ingrediënt in de moderne huidverzorging. Op de website is een optie Jij & Shiseido te vinden. Wie lid wordt, blijft op de hoogte van de laatste nieuwtjes en ontvangt persoonlijke huidadviezen. Zo bindt het merk de jonge klant aan zich. En rechtvaardigt zo’n service enigszins het prijskaartje.

Door Karen Van Ede

Typerend voor toonaangevende merken is de samenwerking die ze aangaan met universiteiten en instituten.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content