Waar heb je al die jaren gezeten?
...

Waar heb je al die jaren gezeten? "Ik heb voor heel veel andere merken gewerkt, heel uiteenlopende, van het Noorse breigoedlabel Devold tot merken als Henri Lloyd en Belstaff. In 1993 besloot ik om het merk te verkopen, maar de nieuwe eigenaar kon de inspiratie en de geest van het merk niet onderhouden en na drie seizoenen was het dan ook over." Wat was de inspiratie achter Best Company dan? "Het merk startte in 1982 als link tussen andere projecten die draaiden rond sweaterstof, bedrukt met sterke prints die mogelijk gemaakt werden door uiteenlopende innovatieve printtechnieken. Dat is tot op de dag van vandaag nog steeds vrij uniek." Wie waren de grote fans in de jaren 80? "Aanvankelijk de jongere generatie, jongens en meisjes graag tijd in groep doorbrachten. De eighties waren een periode waarin de wereld openbrak en het kleurrijke optimisme stak die jongeren aan. Best Company werd de officiële dresscode van die generatie (in Italië heette ze de 'Paninari', naar de broodjeszaken waar ze rondhingen, red.) en werd zo groot dat uiteindelijk zelfs de ouders mee waren."