"Het was de meest geanticipeerde show van het seizoen, maar backstage hing er een ontspannen sfeer. Alles was tot in de puntjes georganiseerd. Geen stress of lastminuteveranderingen dus. Alleen wat gezonde zenuwen, omdat iedereen besefte dat we deel waren van iets bijzonders. Dat voelde je zelfs al tijdens de fitt...

"Het was de meest geanticipeerde show van het seizoen, maar backstage hing er een ontspannen sfeer. Alles was tot in de puntjes georganiseerd. Geen stress of lastminuteveranderingen dus. Alleen wat gezonde zenuwen, omdat iedereen besefte dat we deel waren van iets bijzonders. Dat voelde je zelfs al tijdens de fittings: de kleren zien en passen, was een ervaring op zich. De jassen met plastic erover, de verwijzingen naar Brooke Shields... zelfs de showlocatie, ingericht door kunstenaar Sterling Ruby. Raf is erin geslaagd om een iconisch Amerikaans merk als Calvin Klein weer tot leven te wekken. En om een nieuwe, frisse vibe te creëren in New York, waar de modeweken doorgaans toch wat commerciëler zijn dan in Parijs. Ik had niet verwacht dat ik gevraagd zou worden voor die show. Het is ook de enige die ik dat seizoen gelopen heb. Maar als Raf je vraagt, dan doe je dat gewoon. Ik ben heel trots op wat hij vandaag teweegbrengt in de mode. He really shakes things up. Het was ook leuk om iedereen weer terug te zien. Toen ik de fittings binnenstapte, riep Pieter Mulier (Rafs rechterhand, red.), die net als ik West-Vlaming is: 'Oe ist me joen?' De ontlading na de show was groot.Dat moment waar je maanden zo hard naartoe hebt gewerkt, is voorbij. Ik begreep weer waarom ik zo lang modellenwerk gedaan heb. De energie die je krijgt door samen te werken met gepassioneerde mensen is fantastisch. Ik kreeg bijna heimwee naar de tijd dat er zoveel shows zo vernieuwend waren als die van Raf. Nu wil men vaak alleen maar choqueren. Of is dat iets wat oude mensen zeggen?"