Het creatieve label Mosaert viert zijn tiende verjaardag met een nieuw logo en een zesde capsulecollectie. Coralie Barbier, de ontwerpster van het collectief en vrouw van zanger Stromae, wilde dat het label ethischer en meer ecologisch verantwo...

Het creatieve label Mosaert viert zijn tiende verjaardag met een nieuw logo en een zesde capsulecollectie. Coralie Barbier, de ontwerpster van het collectief en vrouw van zanger Stromae, wilde dat het label ethischer en meer ecologisch verantwoord zou zijn. "Voor deze capsulecollectie hebben we ervoor gekozen om alleen te werken met biologisch katoen of ecologische stoffen die afkomstig zijn van gerecyclede producten, zoals visnetten", legt ze uit. "Op die manier willen we onze positionering als ethisch en duurzaam merk op de lange termijn versterken." Hoewel de loungewearcollectie een bewust antwoord lijkt op de voorbije gekke maanden, verzekert de Belgische ontwerpster dat dit puur toeval is. "De capsule was al ontworpen en zelfs in productie aan het begin van de lockdown", lacht Barbier. "De wens om comfortabele kleding te creëren heb ik altijd al gehad. Onze collecties zijn uniseks en sportswear laat het toe om iedereen te kleden, en dus inclusief te zijn. Ik heb ook een fase in mijn leven bereikt waarin het belangrijker is dan ooit dat ik me goed voel in wat ik draag. Misschien omdat ik moeder ben geworden? Comfort is een minimumvereiste, ons leven is al druk genoeg zoals het is."