Virtueel zijn mannen meest fervente shoppers

In het echte leven mogen vrouwen dan de grootste shoppers zijn. In de virtuele wereld worden ze ingehaald door mannen.

In het echte leven mogen vrouwen dan de grootste shoppers zijn. In de virtuele wereld worden ze ingehaald door mannen. Dat blijkt een onderzoek in opdracht van PayPal, een internetbetalingssysteem.

Meer dan 12,9 miljoen mannen doen aankopen via het internet, tegenover 10,3 miljoen vrouwen. Bovendien komen er elke jaar dubbel zoveel online winkelende mannen dan vrouwen bij. Ze spenderen ook meer.

Vier op de tien mannen zeggen de dingen die ze nodig hebben zoveel mogelijk via het internet te willen kopen. Bij vrouwen is dat amper een derde. Mannen zouden bij het begin van de economische crisis ook sneller overgeschakeld zijn op internetshopping omdat ze hoopten op die manier te kunnen besparen.

“De online revolutie heeft van mannen shopaholics gemaakt. Wij houden van de efficiÔntie van het internet. Vooral wanneer het op technologie en gadgets aankomt. Ons ongeduld heeft er ook voor gezorgd dat sites nu grafisch beter in mekaar zitten en de betaalsystemen eenvoudig zijn”, aldus Carl Sheibe, algemeen directeur van PayPal.

AH.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content