Op het internationaal reclamefestival van Cannes heeft het Brusselse reclamebureau Happiness Brussels vijf gouden en één zilveren leeuw in de wacht gesleept. Dat is het beste resultaat ooit voor een Belgisch bureau op het prestigieuze festival.

De "Let it Ring"-campagne voor Ouders van Verongelukte Kinderen (OVK) kreeg maandag drie keer de hoogste onderscheiding en een keer de tweede hoogste. Dinsdag kwamen daar nog twee gouden leeuwen bovenop voor de "Car Dance Party", een campagne in opdracht van Toyota.

De Cannes Lions gelden als de oscars van de reclamewereld en bekronen
jaarlijks de meest creatieve campagnes. Het festival in de Zuid-Franse
badstad was in 2009 toe aan zijn 56ste editie. Meer dan 22.000 deelnemers
uit 86 verschillende landen dongen mee naar een onderscheiding in elf
categorieÃ"n.

Belga/Ann Heylens.

Op het internationaal reclamefestival van Cannes heeft het Brusselse reclamebureau Happiness Brussels vijf gouden en één zilveren leeuw in de wacht gesleept. Dat is het beste resultaat ooit voor een Belgisch bureau op het prestigieuze festival. De "Let it Ring"-campagne voor Ouders van Verongelukte Kinderen (OVK) kreeg maandag drie keer de hoogste onderscheiding en een keer de tweede hoogste. Dinsdag kwamen daar nog twee gouden leeuwen bovenop voor de "Car Dance Party", een campagne in opdracht van Toyota.De Cannes Lions gelden als de oscars van de reclamewereld en bekronenjaarlijks de meest creatieve campagnes. Het festival in de Zuid-Fransebadstad was in 2009 toe aan zijn 56ste editie. Meer dan 22.000 deelnemersuit 86 verschillende landen dongen mee naar een onderscheiding in elfcategorieÃ"n.Belga/Ann Heylens.