National Pop-up Store geopend

Van 7 tot 16 december viert het chauvinisme hoogtij in de National Pop-up Store.

De National Pop-up Store is voor de eerste keer geopend voor het grote publiek. Tien dagen lang viert de Belgische trots hoogtij in dit uniek expo-en shopconcept waar alles van Belgische makelij is.

De tiendaagse showcase geeft je de kans om de Belgische creativiteit in tal van disciplines te ontdekken. Zowel muziek, mode, film, design, beeldende kunst als strips komen aan bod waardoor de winkel een gevarieerd aanbod biedt aan stukken en aan prijskaartjes. Je kan tussendoor ook een hapje eten in de keuken verzorgd door Kamilou die gevarieerde fair trade gerechten uit de biologische landbouw op het ecobewuste menu zet.

Bovendien worden er ook elke dag leuke events georganiseerd te beginnen met een exclusieve modeshow op 7 december. Daarnaast zijn er ook filmscreenings, concerten en een brunche met artiesten gepland. Alle activiteiten worden aangekondigd op de facebookpagina en op de website.

België in de kijker zetten

National is het zielskind van Adeline en Alexander die vorig jaar een studie hebben gedaan over de blokkades en opportuniteiten voor culturele en creatieve ondernemers in België. Uit deze studie bleek dat de creatieve sector veelbelovend is, maar dat het Belgische publiek nog te weinig bewust is van het potentieel dat we in eigen land hebben.

“Namen als Dries Van Noten, Kris Martin en Amelie Nothomb worden in het buitenland geprezen voor hun talent en staan aan de top, maar zijn toch niet gekend bij het grote Belgische publiek en dat is zonde.”

Vastbesloten om de Belgische creativiteit te ondersteunen en nationaal en internationaal zichtbaar te maken, hebben Adeline en Alexander de vzw Nationa(a)l opgericht om de ontwikkeling van het creatieve en culturele ondernemerschap in België te verbeteren.

Hoe wordt nu dat Belgisch creatief talent geselecteerd voor de pop-up store? Alexander en Adeline hebben besloten om te werken met een systeem van peters en meters waarbij enkele gevestigde waarden nieuwe talenten uitkiezen binnen hun sector. Zo hebben onder meer Matthieu Ronse, Stephan Schneider, Annemie Verbeke, Jean-Pierre & Luc Dardenne, Eric Van Looy en Valery Rossier hun favorieten uitgekozen om aan u voor te stellen.

Om toegang te krijgen tot de winkel, moet je 6 euro betalen maar dat wordt teruggegeven als je iets koopt. Reden te meer dus om een bezoekje te brengen aan deze unieke expo. (RDM)

Nationa(a)l Pop-Up Store: Kasteleinsplein 18, 1050 Elsene. Van 7 tot 16 december: 10u30-20u00.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content