Michael Kors verspreidt eerste reclamebeeld via Instagram

© Instagram

Het fotoverspreidende sociale netwerk Instagram kondigde eerder al aan dat ze reclame zouden verpreiden via hun user’s feeds. De Amerikaanse modeontwerper Michael Kors was de eerste die een reclamebeeld deelde met de Instagramgebruikers. De foto werd verdeeld onhaald. Heel wat gebruikers waren verontwaardigd over de reclame op hun favoriete medium.

Het fotoverspreidende sociale netwerk Instagram kondigde eerder al aan dat ze reclame zouden verpreiden via hun user’s feeds. De Amerikaanse modeontwerper Michael Kors was de eerste die een reclamebeeld deelde met de Instagramgebruikers. De foto werd verdeeld onhaald. Heel wat gebruikers waren verontwaardigd over de reclame op hun favoriete medium.

Michael Kors verspreidde een foto van een van zijn horloges met makarons op de achtergrond via Instagram. Naast zijn gebruikersnaam stond te lezen dat het om een gesponsord beeld ging. De foto ontving meteen heel wat negatieve commentaren van gebruikers die de reclame op het fotoverspreidende medium maar niks vinden. Anderen accepteren wel dat een gratis, groeiend medium als Instagram reclame-inkomsten goed kan gebruiken.

Hoeveel Michael Kors betaald heeft voor de reclameboodschap is niet geweten. Instagram kondigde aan dat ze enkel merken selecteren die al belangrijke leden van hun gemeenschap zijn.

Zij die de merken al volgen, zullen niets speciaal opmerken aan de gesponsorde foto’s. Enkel de Instagramgebruikers die de merken niet volgen, krijgen een label met ‘sponsored’ op te zien wanneer ze het reclamebeeld zien voorbijkomen op hun feed.

Het Britse modelabel Burberry wordt getipt als volgende merk dat gebruik maakt van de gesponsorde reclamebeelden van Instagram. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content