Marc Jacobs nieuwe creatief directeur Coca-Cola Light

Marc Jacobs ontwierp voor het frisdrankmerk een bijzondere, vrouwelijke verpakking.

Coca-Cola Light heeft niet enkel een nieuwe hunk, maar ook een nieuwe creatief directeur. De eer valt ten beurt aan modeontwerper Marc Jacobs. Hij volgt Jean Paul Gaultier op die de creatieve directeur van 2012 was. De eerste blikjes en flesjes met de nieuwe verpakking van Marc Jacobs zullen in 11 Europese landen, waaronder Frankrijk, Engeland, de Benelux en IJsland verdeeld worden. De ontwerper mocht drie verschillende soorten blikjes, flesjes en reclamecampagnes onder handen nemen, geïnspireerd door drie recente modedecennia. De ontwerpen zullen refereren naar drie iconische looks en vrouwelijke empowerment symbolen vanuit de 80’s, 90’s en 00’s. Ook zal zijn signatuurstijl herkenbaar zijn.

De creaties worden eind februari onthuld. Jacobs verklapte al dat hij aan de slag is gegaan met het logo van Coca-Cola Light. “We wilden dat het kleurrijk en speels was”, zei de ontwerper tegen WWD.

De campagne

Marc Jacobs vertelde dat hij voor de campagne zal strippen in een fotohokje en poseren voor allerlei speelse pin-up achtige reclamebeelden.

De campagnebeelden werden verzorgd door Stéphane Sednaoui. Jacobs ontmoette hem op een concert van PJ Harvey en noemt zichzelf een trouwe fan van diens muziekvideo’s voor artiesten zoals de Red Hot Chili Peppers.

Het Letse model Ginta Lapina zal schitteren naast Jacobs in de campagnebeelden met grote drankflesjes die de ontwerper omschreef als “cartoonesk”.

In het promofilmpje veroorzaakt Jacobs heel wat commotie wanneer hij in een fotohokje kruipt met drie vrouwen om een “Cola Light moment te delen”.

De legende Coca-Cola

Jacobs heeft iets met iconen en legendes. Mickey Mouse, Louis Vuitton en Coca-Cola zijn zulke iconische legendes volgens de ontwerper. Hij is dan ook een jarenlange gebruiker van Coca-Cola Light. Hij drinkt zowat twee à drie blikjes per dag. “Alles met mate”, grapte hij daarover in zijn gesprek met WWD.

Sex sells

“Ik denk dat glamour en seks zowat alles kunnen verkopen”, zei Jacobs over zijn flirterige champagne. “Ik vind het nog steeds hysterisch grappig dat mensen willen dat ik mijn T-shirt uitdoe. Over twee maanden word ik 50, dus ik veronderstel dat ik blij moet zijn met de aandacht”, grinnikte de ontwerper. Hij voegde er nog knipogend aan toe dat het aanvoelt als “het decennia waarin hij zijn T-shirt uitdoet.” (LP)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content