De wellnessector kende de afgelopen vijf jaar een opmerkelijke groei. Eind 2015 waren er in ons land 4352 ondernemingen actief in deze sector. Dat zijn er 3 procent meer dan in 2014, maar vooral 26 procent meer dan in 2010.

Genieten van warme baden, sauna's, een zonnebank en dergelijke is ondertussen een van de favoriete tijdverdrijven geworden van de Belg. Die ziet het als een ideaal moment om even te ontstressen. "Slimme ondernemers sprongen de afgelopen jaren op de wellnesskar, want ze beseften dat het echt om een gat in de markt ging", zegt NSZ-voorzitter Christine Mattheeuws. (De Zondag)

iStock
© iStock
De wellnessector kende de afgelopen vijf jaar een opmerkelijke groei. Eind 2015 waren er in ons land 4352 ondernemingen actief in deze sector. Dat zijn er 3 procent meer dan in 2014, maar vooral 26 procent meer dan in 2010.Genieten van warme baden, sauna's, een zonnebank en dergelijke is ondertussen een van de favoriete tijdverdrijven geworden van de Belg. Die ziet het als een ideaal moment om even te ontstressen. "Slimme ondernemers sprongen de afgelopen jaren op de wellnesskar, want ze beseften dat het echt om een gat in de markt ging", zegt NSZ-voorzitter Christine Mattheeuws. (De Zondag)