Kenzo zet Koninginnegalerij in de bloemen

Ter ere van alle moeders versiert het Japanse modemerk Kenzo de Brusselse Koninginnegalerij met duizenden klaprozen.

Bloemen op Moederdag, het is een van de grootste clichés die er bestaan. Toch waagt Kenzo zich er aan.

Sinds de lancering van het parfum Flowerbykenzo en het bijhorende doorzichtige flesje met een klaproos erop afgebeeld, wordt deze bloem gelinkt aan het Japanse modemerk. Ter ere van Moederdag pakt Kenzo uit met zijn symbool en zal het de Koninginnegalerij in Brussel opfleuren met maar liefst twintigduizend klaprozen. De verbloemde galerij is te bewonderen vanaf vrijdag acht mei. Twee dagen later, op Moederdag, zal het rozenveld echter al terug worden leeggeplukt. Alle langskomende mama’s krijgen dan een rode geparfumeerde klaproos toegestopt.

In 2001 plantte Kenzo al honderdvijftigduizend klaprozen die samen een mooi bloemenveld vormden tegenover het ‘Centre Pompidou’ in Parijs. Dit jaar strijkt de bloemenpracht dus neer in Brussel.

Ruth Vanden Berghe

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content