"Wereldwijd wordt 45 procent van alle groenten en fruit weggesmeten. Vijfenveertig procent. Een absurd cijfer en ik wilde daar iets aan veranderen. De voorverpakte wortelen die je kant en klaar in de supermarkt koopt bijvoorbeeld, zijn vaak in gelijke afmetingen gesneden. Wat afwijkt van die afmetingen, wordt verspild. Als je een zak broccoliroosjes koopt, zitten daar nooit broccolistronken in, terwijl die ook veel smaak bevatten. Dat soort overschotten koop ik op, ik laat ze verwerken in dips en lever aan verdeelpunten zoals de delicatessenzaken Vers of Moor & Moor, allebei in Gent.

In 2017 wil ik uitbreiden naar de rest van Vlaanderen. En een nieuw product lanceren, groentechips bijvoorbeeld.

Mijn onderliggende motivatie is iets aan de wereld veranderen en bewustzijn creëren, maar tegelijkertijd wil ik uiteraard ook een gezond bedrijf. Met mijn concept raakte ik geselecteerd bij twee start-upprogramma's: The Birdhouse, ondersteund door Belfius, en Start it van KBC. Als 25-jarige een bedrijf starten is niet evident, maar ik merk dat veel leeftijdsgenoten ervan dromen. Het hangt in de lucht: onze generatie wil niet wachten tot dingen vanzelf veranderen." wonkyfood.be