Gucci en Beyoncé zetten zich in voor vrouwenrechten

© Facebook

Het Italiaanse modehuis Gucci organiseert samen met Beyoncé en Salma Hayek een wereldwijde campagne in het teken van vrouwenrechten.

Het Italiaanse modehuis Gucci organiseert samen met Beyoncé en Salma Hayek Chime for Change, een wereldwijde campagne in het teken van vrouwenrechten.

Ze organiseren een live concert dat plaatsvindt in Londen op 1 mei waar verschillende supersterren komen optreden. Zo zullen naast Beyoncé ook Rita Ora, Florence and the Machine en John Legend, als enige man, hun steentje bijdragen. Volgens John Legend zouden alle mannen feministen moeten zijn: “Als zij meer zouden inzitten met vrouwenrechten zou de wereld er veel beter uitzien.” Met het concertticket kan je achteraf een goed doel steunen en krijg je nadien updates over de vrouwen die jij geholpen hebt.

Gucci zet zich al jaren in voor vrouwenrechten, zo is er hun zevenjarige samenwerking met UNICEF in het teken van onderwijs voor meisjes en reiken ze ook vrouwelijke filmprijzen uit zoals de Gucci Award for Women in Cinema op het filmfestival van Venetië. Ook Salma Hayek zet zich in voor meerdere goede doelen zoals geweld tegen vrouwen via haar eigen fonds “The Salma Hayek Foundation”. Beyoncé Knowles-Carter, zoals ze nu genoemd wil worden, heeft dan weer het “Beyonce Survivor Foundation” voor slachtoffers van rampen op poten gezet.

In de adviesraad van Chime for Change zitten klinkende namen zoals Alicia Keys, Ariana Huffington, Julia Roberts, Meryl Streep en aartsbisschop Desmond Tutu. Mariane Pearl, de vrouw van de vermoorde journalist Daniel Pearl, en gespeeld door Angelina Jolie in de film ‘A Mighty Heart’, is de hoofdredacteur van het kortfilmproject van Chime for Change. Ze verzamelt inspirerende levensverhalen van vrouwen over de hele wereld die ingesproken worden door Salma Hayek met muziek van Beyoncé die nadien gedeeld worden via sociale media. (AV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content