Estée Lauder blijft onderzoek naar borstkanker steunen

Oktober is de maand tegen borstkanker. Al gedurende vele jaren zet het Amerikaanse cosmeticabedrijf Estée Lauder zich, overal ter wereld, in om fondsen te werven voor onderzoek naar de ziekte en bewustwording bij de bevolking hierrond te stimuleren. Dit jaar is het thema vanuit Estée Lauder ‘samen staan we sterker’ en Estée Lauder organiseert verschillende activiteiten.

Oktober is de maand tegen borstkanker. Al gedurende vele jaren zet het Amerikaanse cosmeticabedrijf Estée Lauder zich, overal ter wereld, in om fondsen te werven voor onderzoek naar de ziekte en bewustwording bij de bevolking hierrond te stimuleren. Dit jaar is het thema vanuit Estée Lauder ‘samen staan we sterker’ en Estée Lauder organiseert verschillende activiteiten.

Sinds 1992 zet Estée Lauder zich in voor het onderzoek naar borstkanker. Gedurende vele jaren steunt het bedrijf, door middel van verschillende initiatieven, medisch onderzoek (Breast Cancer Research Foundation )en sensibilisering van de vreselijke ziekte.

In België krijgen dagelijks 27 vrouwen van hun arts te horen dat ze borstkanker hebben. Het is een ziekte die elke vrouw kan treffen en we moeten onze ogen hier dus niet voor sluiten, maar actief de strijd aangaan. Onder de noemer Pink Ribbon (opgestart door Estée Lauder), met het roze strikje, worden er elk jaar in oktober tal van activiteiten georganiseerd om de aandacht op borstkanker en de gevolgen hiervan te vestigen.

Dit jaar werd gekozen voor het thema ‘Laten we samen de strijd tegen borstkanker aangaan. Samen staan we sterker’. Het is een oproep tot actie om de focus van het grote publiek te verschuiven van bewustwording naar meer actie, zodat we ooit een halt kunnen toeroepen aan borstkanker. De BCA-campagne wil in 2013 vier miljoen euro inzamelen om het onderzoek naar borstkanker wereldwijd te ondersteunen. Concreet worden er in de Benelux drie acties op touw gezet om geld in te zamelen voor onderzoek.

Drie opmerkelijke initiatieven van Estée Lauder Companies

Zo engageren vier beautymerken van Estée Lauder Companies zich door verschillende Pink Ribbon- producten te verkopen. Deze merken zijn Clinique, Aveda, Darphin en Estee Lauder. De opbrengst van de verkoop van deze producten gaat naar de organisatie voor onderzoek. Wanneer jij een van deze producten aankoopt, steun je het initiatief en gaat er geld naar de Breast Cancer Research Foundation.

Daarnaast hebben vier fotografen (Kurt Stallaert, Bjorn Tagemose, Patrica Steur en Reinier van der Aart, foto’s uit hun portfolio beschikbaar gesteld ten voordele van een online veiling. Je kan deze veiling terugvinden via www.togetheragainstbreastcancer.be.

Een laatste initiatief is vanuit het bedrijf Estée Lauder zelf. Ze vragen aan hun werknemers om alleen of in groep ‘pink initiatieven’ te organiseren om geld in te zamelen. Het bedrijf streeft naar 250 euro per werknemer.

Andere initiatieven

Maar ook andere designers, bedrijven en organisaties zetten zich tijdens de maand oktober in voor de strijd tegen borstkanker. Een voorbeeld hiervan is het juwelenmerk Mia & Moi. De ontwerpster heeft speciaal voor de borstkankermaand een juweel ontworpen én kan je bieden op een exclusief juweel (voorlopig staat de teller op 1000 euro). Ook Pandora heeft een speciale mini-collectie uitgebracht ten voordele van het onderzoek naar borstkanker.

Laura Van Roey

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content