Dit bedrijf maakt muzikale identiteiten voor merken: ‘vergelijk het met de stem van een persoon’

© Johan Jacobs

Cedric Engels is muzikant, deejay en producer. Hij ontwikkelt onder de naam Roundhouse muzikale identiteiten voor merken, film en televisie.

“Thuis waren er twijfels over een muzikale carrière, dus ben ik eerst voor een diploma rechten gegaan. Daarna sprong ik op de eerste trein richting Londen om sound engineering te studeren. Ik was 25 toen ik van daaruit een Belgisch muziekproductiehuis opstartte. We werkten met bands als Oscar and the Wolf, maar componeerden ook muziek voor de reclamewereld – een branche die naar mijn gevoel wel beter kon. De muziek sloot zelden aan op het DNA van het merk in kwestie. Wij benaderen elke brand als een persoon en zien muziek als een aanvulling van hun identiteit. Vergelijk het met de menselijke stem: die drukt net zozeer je persoonlijkheid uit als je uiterlijk.

Ondertussen focust Roundhouse zich op twee pijlers: we maken geluidsidentiteiten voor merken als Coolblue en Torfs, en daarnaast maken we soundtracks voor film en televisie. Zo hoor je ons onder meer in de serie Bevergem en binnenkort in It’s Showtime van Bart De Pauw. Als sound agency ontwikkelen we een groeiend netwerk van freelancemuzikanten zodat we per project een uniek team kunnen samenstellen, naast onze vaste ploeg van zes medewerkers. Dat verhaal willen we de komende jaren ook in het buitenland uitbouwen. Nu komt het erop aan gelijkgestemde zielen te vinden, inspirerende mensen die er mee in geloven. Niets is dan ook zo waardevol als menselijk kapitaal.”

roundhouse.be

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content