De verlanglijstjes van millennials blijven verrassend leeg: 'Ik koop zelf wel wat ik nodig heb'

20/12/18 om 13:42 - Bijgewerkt op 21/12/18 om 15:36

Geld voor een goed doel, een Spotify-abonnement of een romantisch etentje. Het kerstlijstje van de gemiddelde millennial oogt verrassend sober. Is deze generatie minder materialistisch ingesteld? 'Niet per se. De focus ligt nu op unieke ervaringen, maar die zijn ook een vorm van materialisme.'

De eindejaarsperiode staat voor velen in het teken van gezelligheid, familiefeesten en excessieve consumptie. Winkeletalages puilen uit met warme winterdecoratie en leuke hebbedingen. Om in de supermarkt tot bij de groente- en fruitafdeling te geraken moet je je eerst sterk houden langs massa's calorierijke verwennerijen en alcoholische verfrissingen.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners